Toon posts:

nieuw met draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halo,,

Ik ga binnenkort over naar draadloos internet maar ik heb er totaal geen verstand van.
wat moet ik allemaal gaan halen om draadloos te kunnen internetten?
Ik heb thuis 3 computers die allemaal op draadloos internet gesloten moet worden..
Maar volgens mij moet ik toch gewoon 1 router zoals deze :

http://www.alternate.nl/h...1063501&showTechData=true

en 3 ontvangers hebben toch? zoals deze :

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=LWUS71

Ik heb thuis een 20Mbit lijn en kan ik met deze producten wel alles gebruiken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

Mvg

Yakup

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-03 13:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat klopt, maar een draadloos PCI kaartje, eventueel met verplaatsbare antenne, is toch wat fijner dan een USB oplossing.

succes ermee iig

[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 21-03-2008 10:08 . Reden: spam link verwijderd ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je hebt, als je modem al voorzien is van een routeerfunctie geen wireless router nodig, maar een wireless access point. Niet alleen scheelt dat een klein dozijn instellingen, maar ook nog eens twee tientjes.

Vervolgens dien je inderdaad iedere PC die nog niet is voorizen van een wireless-netwerkkaart hiermee te upgraden, maar zo'n usb-stick kan ik je eigenlijk uit eigen ervaring afraden vanwege het beperkte bereik.

Het is echter vanaf hier onmogelijk om te zeggen of het allemaal gaat werken, vanwege de vele issues die er zijn met betrekking tot het bereik van wireless producten. Het zou namelijk prima kunnen dat jouw vloeren en/of muren zijn voorzien van gewapend beton, en met dergelijke vloeren komt je wireless signaal hoogstwaarschijnlijk niet tot de tweede verdieping, en zeker niet wanneer je Sitecom-producten gebruikt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ahaa jah ik weet zelf dus niets van dat router gedoe af..
maar de router is beneden en 2 pc's zijn op zolder dus dan is het mischien handiger om met utp kabels te gaan werken?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-03 00:34
Je zou nog kunnen kijken naar Power lan. Hoef je geen kabels te trekken en haal je hogere snelheden mee dan met wireless (iig op een 200mbit setje). Nadeel is dat het duurder is. Sowieso raad ik sitecom gewoon af onder alle omstandigheden. Teveel slechte ervaring mee. En als je toch draadloos neemt, neem dan meteen een N router (een voorbeeld is die sitecom, welke ik persoonlijk niet zou nemen) en ook een N usb stick of kaartje. Zelf gebruik ik nu nog wel sitecom als draadloze modem en router in 1, maar ik gebruik de stick die ik ervoor heb niet. Te traag, scheelt 40% ontvangst met de ingebouwde ralink ontvanger in mn pc.

één is geen, twee is één

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:58

allure

Titaan fase 2/3

Als je de volledige 20mbit wil benutten zou ik niet draadloos gaan.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je kabels kan trekken zou ik daar altijd voor gaan. Tenzij je een laptop hebt ofzo dan is het wat anders ik zou ook geen kabel op mijn bank hebben willen liggen.
Pagina: 1