Toon posts:

[RX2600PRO] Bij beetje belasting stopt de video kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Sinds 2 dagen heb ik een RX2600PRO aangeschaft, dit is een AGP kaart die mijn oude GF FX5200 budget kaartje moet gaan vervangen. Dit omdat het verschil VGA <-> DVI tussen mijn 2 monitoren me irriteerde (de 2600 PRO heeft 2x DVI).

Nou ondervind ik problemen met deze nieuwe kaart, wanneer ik een spel start houd de kaart het circa 30 a 40 seconden vol en dan stopt hij ermee (lees, beeld op zwart) de PC zelf loopt niet vast. Het gaat hier om nog niet eens al te ruige spellen denk hierbij aan een flatout2 en en colin mcray dus nog vrij oude spellen.

Mijn computer heeft de volgende specs:
Asus P5P800
Pentium 4 3Ghz
2 gig geheugen
350 WATT voeding
Windows XP, SP2
Verder zit er alleen een TV kaartje in 1 van de PCI sloten.

Na suggesties uit searches heb ik het geprobeerd de AGP VDQ voltage hoger te zetten, deze stond op 1.5, eerst eens op 1.6 en later op 1.8 gezet, beide mocht niet baaten.

De aperture heb ik op 128 staan, andere instellingen hierbij hielpen ook niet.

Hebben jullie nog suggesties wat ik kan proberen, of wordt het een kwestie van terugsturen en naar een alternatief kijken ?

Bij voorbaat dank,
Jaap

Verwijderd

Wat voor merk voeding heb je een noname voeding zou het probleem wel eens kunnen veroorzaken, omdat deze het gevraagde vermogen niet kan leveren. Wordt de voeding ook warm bij hoge belastingen.
Heb je al eens een Scan for Artifacs met Atitool gedaan.
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding van van "FSP-Group", Verder heb ik de Atitool geinstalleerd, het fijne daarvan is dat bij het opstarten van de tool de hele computer vastloopt!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Dat is geen duidelijke omschrijving van een voeding.

Een duidelijke omschrijving omvat:
- Merk naam
- Model naam
- Type Omschrijving
- Wattage
- Amperages op 12V, 5V & 3,3V

Verder kun je het beste even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en alle stappen uitproberen. Iedere stap die je doet vermeldt je in de topicstart wat het resultaat is. Als je een stap meent over te kunnen slaan vermeldt je in de topicstart waarom je meent dat het resultaat van die stap niet nodig is om te achterhalen waar het probleem ligt.

[ Voor 37% gewijzigd door kalizec op 19-03-2008 23:12 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 09:54
Grootste boosdoeners in dit geval zijn meestel (zoals eerder genoemd) de voeding. Of de temperatuur van je 3d-kaart. Maar in jouw geval lijkt optie 1 logischer.

Als een andere voeding niet helpt kan je ook eens kijken of de koeler wel goed op de kaart zit, en hoe warm hij wordt.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Grootste boosdoener was natuurlijk de mens! Wist niet dat zo'n kaart ook nog een aparte voeding aansluiting had. Dit aangesloten en nu loopt hij als een malle.

Bedankt voor alle suggesties!
Pagina: 1