Toon posts:

Abit KT7A met Athlon 1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laats een nieuw mb + proc. gehaald maar af en toe als ik windows opstart krijg ik zo'n tering blauw scherm |:( ligt dat nou aan de irq's of aan iets anders wie kan mij hier antwoord op geven :)

Verwijderd

Dan kan aan 101 dingen liggen!

Vaak is het een geheugen probleem. Of je hebt je geheugen overclocked (in je BIOS) of je hebt 2 soorten of je mobo vreet je geheugen niet.

Maar zoals ik al zei, zijn er meerdere opties. (voeding 300watt?, BIOS instellingen?, software k#t?, slechte koeling etc).

Verwijderd

Topicstarter
'k heb Infineon geheugen zou dat een probleem kunnen zijn :? heb het niet overgeclockt in de bios voor de rest staat alles in de bios goed :?

Verwijderd

voeding ?

Verwijderd

Topicstarter
300 Watt :?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
gooi eens al je kaarten eruit behalve je video kaart en probeer het dan nog eens. daarna 1 voor 1 kaart toevoegen

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Bij de installatie van mijn Windows 2000 was het probleem het geheugen. Kan zijn dat er iets niet helemaal mee klopt.
Maar inderdaad, even alle kaarten eruit halen, en dan nog een keer proberen.
Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de geluids kaart (SB Live) er in zet en hij vind die onder windows en hij zet dan die domme sb16 emulation er op dan is het bam! blauw scherm en dan krijg ik hem ook niet meer goed opgestart :? Klote SB of niet :?

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 11:14 schreef Bulldog007 het volgende:
Ik heb laats een nieuw mb + proc. gehaald maar af en toe als ik windows opstart krijg ik zo'n tering blauw scherm |:( ligt dat nou aan de irq's of aan iets anders wie kan mij hier antwoord op geven :)
Als het een ander type was wat chipset en display kaart betreft, moet je effe in safe mode opstarten en alles bij display en systeem apparaten weggooien in apparaat beheer.

Als je nl. nog restanten van het oude systeem erin hebt kan dat aardig misgaan.

(SBLive zal niet echt de oorzaak zijn. Misschien verkeerde slot gebruikt..?)

Wat is precies de melding op het bluescreen? toch niet toevallig "DRVW*.vxd veroorzaakt een illegaal pagina adres" o.i.d. ??

Verwijderd

Topicstarter
nee dat niet maar het is wel iets met vxd maar hij doet het niet altijd dat ix nu net het probleem want vandaag bijvoorbeeld heb ik het nog niet gehad :?

Verwijderd

Zou wellicht toch een irq probleem kunnen zijn. In je BIOS kun je bepaalde irq's disable zetten. Hierdoor kun je je sblive later een apart irq toewijzen.

Op http://go.to/kt7faq staat een heel verhaal over problemen met de sblive en de abit kt7(a).

Zelf heb ik deze combi ook maar geen problemen!

:)

Verwijderd

Ja. Dit lees je o.a. in de KT7faq :

SBlive in PCI-slot 4, niets in PCI-1, ook niets in PCI-5 als je de RAID versie hebt en gebruikt, en gooi de volgende bestanden weg :

\WINDOWS\SYSTEM\IOSUBSYS\DRVW*.VXD

:Y)
Pagina: 1