Sli x8 werkte sneller dan Sli x16, hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• T-T-Thijsz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik zit met een klein probleem. het is namelijk het volgende.

Ik had eerst het moederbord Asus M2N-Sli Deluxe, waar ik 2 7900 GTX videokaarten in Sli opstelling in had zitten. Echter laat dat bord in SLI de beide kaarten maar op 8x speed draaien. I.p.v. de volle 16x speed van een enkele kaart. Nu haalde ik bij 3dmark06 toch nog een score van rond de 8800 wat ik op zich nog best wel redelijk vond.

dat is in combinatie met:

AMD athlon 64 X2 +5000
2 gig DDR2-800 werkgeheugen
Antec Truepower trio 650 watt power

Nu heb ik dus een ander moederbord aangeschaft,nl de Asus Crosshair. Die als eigenschap wel heeft dat hij in Sli beide kaarten op de volledige x16 speed kan laten draaien. Ik weer een test gedaan met 3dmark06. En je mag dan verwachten dat de scoren dan hoger ligt. Maar helaas, het is het tegenovergestelde... ik haal nu net een score van 5500...

wat gaat er verkeerd..

Ik verder de nieuwste drivers geinstalleerd en de bios geupdate..

wie kan mij verder helpen..

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Welkom op GoT.

Als je eens begint met het doornemen van de FAQ. Vervolgens zou je nog eens met een programma als GPUz kunnen kijken of SLI uberhaubt ingeschakeld is. (De scores doen vermoeden van niet).

Verder is het not-done om in HOOFDLETTERS te schrijven. Ook is het niet nodig om de groeten te doen. Kortom, lees het algemeen beleid en dergelijke eens door. Dan gaat je topic wellicht niet voortijdig op slot omdat het niet aan de eisen voldoet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• T-T-Thijsz
Ik heb al meerdere Faq's en topics doorgenomen, maar kon nog geen antwoord op mijn vraag vinden.. programma als GPUz ook geprobeert.. die geeft aan dat SLi uiteraard aan staat..

dus...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Je hebt neem ik aan niet met de resolutie opties lopen spelen van 3Dmark en op de standaard resolutie, etc getest?

Neem dan ook even de drivers door. Wellicht ben je in de drivers een vorm van AA of AF aan het forceren en dat beïnvloedt uiteraard de performance.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• T-T-Thijsz
Nee ik heb gewoon de standaard instellingen gebruikt van 3dmark.

En in de drivers heb ik ook weinig kunnen vinden.. alles staat daar ook op de standaard waarden die nvidia heeft opgegeven.

Het scheeld alleen iets als ik bij de sli-prestatiemodus hem verander van Single-gpu naar forceer alternatieve frame bemonstring2.. dan wordt hij iets sneller.. Maar dan kom ik nog lange niet in de buurt als met mijn oude moederbord

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
En als je nu eens oudere drivers probeert close to die die je met de 7900 gebruikte? Trouwens hoe is de game performance 3dmark zegt ook niet alles.
Pagina: 1