Raw Image Thumbnail Preview in Konqueror?

Pagina: 1
Acties:

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
Ik gebruik Kubuntu als besturingssysteem.
Als bestandsmanager gebruik ik Konqueror.
Ik heb heb laatst foto's gemaakt met een digitale camera deze afbeeldingen slaat de camera op als .raw bestanden.

Ik kan de bestanden bekijken met het programma DigiKam, maar graag zou ik de bestanden ook willen kunnen openen in Konqueror (met behulp van Gwenview) en zou ik daarbij ook graag een thumbnail preview willen zien in Konqueror.

Nu is mijn vraag: welke packages en \ of plugins heb ik nodig voor Konqueror om .raw bestanden te kunnen openen in Konqueror met bijbehorende thumbnail preview functionaliteit?

Edit:

Hartelijk dank voor de reacties zover, ik ga aan de slag met het uitzoeken of die specifieke files op mijn systeem aanwezig zijn
verder heb ik voordat ik de vraag hier op GOT zette zelf ook uitvoerig gezocht op forums en google, maar heb helaas ook niets kunnen vinden.
Ik blijf open saan voor andere suggesties, zodra ik een oplossing gevonden heb laat ik het weten.

[ Voor 25% gewijzigd door Chimichurri op 20-03-2008 22:58 ]

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Ik heb even zitten googlen maar volgens mij kan het niet... In ieder geval, er is niks over bekend dat iemand het gelukt is op het internet.

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Allereerst zit er een bestands-grootte-limiet op de thumbnails die konq laat zien. Deze kun je in konqueror's opties aanpassen. Raws gaan al vrij snel over de standaard limiet heen.

Daarnaast moet dcraw op je systeem staan om überhaupt iets met raws te kunnen, maar aangezien digiKam er wat mee kan, zal dat al het geval moeten zijn.
Als laatste moet kfile_raw ergens op je syteem staan. locate kfile_raw om dat te controleren.
Dat zal genoeg moeten zijn, maar ik heb hier geen raws bij de hand om het te controleren.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL