Thermalright 120 Ultra Extreme Kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Beste Tweakers,

Ik ben van moederboord aan het wisselen. En ik heb op mijn proc een Thermalright 120 Ultra Extreme zitten.
De thermalright koeler heeft een metalen backplate waarop het koelblok geschroefd wordt.
Deze backplate heeft een sticker (kussen achtig) waardoor de backplate ook op zijn plaats blijft.
Bij het verwijderen van de backplate moest ik helaas die sticker weghalen,omdat het gewoon te goed blijft vast zitten. Hierdoor komt het metaal van de backplate (waar de sticker zat) tegen mijn nieuwe moederboord aan. Kan dit kwaad? kan het kortsluiting veroorzaken? Of kan ik iets anders ervoor verzinnen?

Mochten jullie meer info nodig hebben, geef maar een gil :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hangt een beetje van het moederbord af. Als het plaatje metalen pinnetjes raakt krijg je zeker kortsluiting. Als er alleen banen zitten en geen metaal van het moederbord zou het moeten kunnen zonder problemen. Persoonlijk zou ik er gewoon zelf iets voor maken. Een A4 papiertje een paar keer dubbel vouwen en er onder doen zou al genoeg moeten zijn.

Verwijderd

Ik zou er voor de zekerheid toch maar iets tussen doen :)
Voorkomen is beter dan genezen!

• Patvs
zonder iets ertussen zou het inderdaad een paar metalen pinnetjes raken.
Ik wil het best proberen met wat papier ertussen. gewoon ervoor zorgen dat het dik genoeg is om niet gescheurd te worden door de pinnetjes.. goede opmerking

en deze post is idd om te voorkomen, me arme pc ligt verspreid over de woonkamer vloer :P

• PilatuS
  • Niet online
zonder iets ertussen zou het inderdaad een paar metalen pinnetjes raken.
Dan moet je er zeker iets tussen doen om geen problemen te krijgen. Je doet anders net zoiets als het moederbord zonder afstandsbusjes in de kast monteren.

Papier kan op zich wel werken maar de pinnetjes kunnen er door heen drukken. Ik zou er erg goed opletten voordat je met de PC gaat draaien. Anders misschien iets van dun rubber zoeken.

Als je ergens nog 4 plastic ringen hebt liggen van 4mm oid kan dat ook werken. Gewoon ff thuis rond zoeken naar iets geschikts.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 19-03-2008 21:39 ]

• Patvs
stuk plastice tas (van ah ofzo) dubbel vouwen? of gaat dat weer smelten?
rubber is wat lastig atm

[ Voor 15% gewijzigd door Patvs op 19-03-2008 21:39 ]

• PilatuS
  • Niet online
Patvs schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:38:
stuk plastice tas (van ah ofzo) dubbel vouwen? of gaat dat weer smelten?
rubber is wat lastig atm
Op zich wordt het aan de achterkant van het moederbord niet echt heet dus smelten zou geen probleem moeten zijn. Maar ook hier zou het weer kunnen dat de pinnetjes er door heen drukken en als nog het metalen plaatje raken.

Heb je niet misschien dubbelzijdig tape liggen ? Dit is meestal wel dik genoeg en dan kan je makkelijk klaar zijn met een paar stukjes achter op het moederbord plakken.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 19-03-2008 21:44 ]

• Patvs
ik heb net weer ff gekeken. het zijn niet die metalen pinnen,die best scherp zijn en een paar mm uitsteken. Het zijn meer metalen dopjes ze zijn best stomp en steken misschien 0.01 mm uit.
zijn dat klinkjes waaraan de socket vast zit? Kan dat wat kwaad?

hahah ik ben gewoon te ongeduldig om tot morgen te wachten

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 12:53
Misschien een stukje karton ertussen? Dat is wat dikker en er steekt niet zo makkelijk iets doorheen.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

• PilatuS
  • Niet online
Het zijn meer metalen dopjes ze zijn best stomp en steken misschien 0.01 mm uit.
zijn dat klinkjes waaraan de socket vast zit? Kan dat wat kwaad?
Als dat er een heleboel bij elkaar zijn dan zijn die idd van de socket. Als je daar dat plaatje metaal op zou plaatsen krijg je vrijwel zeker problemen met kortsluiting, zeker niet doen dus.

Maar heb je dubbelzijdig tape liggen ? Paar stukjes er op plakken en klaar.

• Patvs
heb helaas geen dubbelzijdig tape.
Had een idee. bij die computerwinkels hebben ze altijd hun testsystemen open en bloot liggen. Als je een mobo koopt krijg je het altijd in een antistatische zak en rust het ook op een soort van foam /schuim iets. Als ik dat schuim nu eens wat afknip en dat ertussen leg?
Dat hebben ze op computer winkels ook. Ik denk niet dat de metalen doppen van het moederboord erdoor heen komen.

• PilatuS
  • Niet online
Dan zou ik een stukje schuim doen met daarop nog een stukje papier. Het papier hoeft maar 1 laag te zijn dan is het wel goed. Gewoon beide op de zelfde maat knippen. Dan eerst het schuim tegen het moederbord aan en dan een stukje papier. Het probleem met alleen dat schuim is dat het enorm plat kan worden door veel druk.

• Patvs
pilatus ga ik doen!
tot over 30 min:)

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 07:26
Is het toevallig de 775 backplate? Want die kan je volgens mij ook zonder plaksel gebruiken en er gewoon tengenaan schroeven, daar is het natuurlijk wel te laat voor.

• Patvs
jipp het is voor een 775 mobo. gigabyte ex38-ds4
maar waarom kan je die er gewoon tegenaan schroeven?
heatsink zit er net op:)

maar zou het graag nog wel willen weten.

• PilatuS
  • Niet online
The_Ownman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:27:
Is het toevallig de 775 backplate? Want die kan je volgens mij ook zonder plaksel gebruiken en er gewoon tengenaan schroeven, daar is het natuurlijk wel te laat voor.
Dus een backplate van metaal op het moederbord tegen de pinnen van de socket aan schroeven moet volgens jou geen problemen geven ?

Verwijderd

Geen oude fietsband ofzo liggen? Fietsengenoeg op NS Stations :P

• Patvs
PilatuS schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:31:
[...]

Dus een backplate van metaal op het moederbord tegen de pinnen van de socket aan schroeven moet volgens jou geen problemen geven ?
Jongens bedankt, met name PilatuS. Ik heb nu een stuk papier en wat schuimrubber achtig spul er tussen zitten.
Pc draait al de heledag.

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 07:26
PilatuS schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:31:
[...]

Nee nee, ik heb het iets te onduidelijk geformuleerd denk ik, zonder het plastic ertussen moet je natuurlijk niet doen, dat mag duidelijk zijn, maar als je het velletje dat op het plaksel er niet afhaalt en er gewoon tegenaandoet bedoel ik.

Sorry voor deze miscommunicatie

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

KoudeAardbei

Moderator

waarom ontdek ik dit topic nu pas :S
mobo is nu rma om precies dezelfde reden (alleen ik heb een hyper 212).

:|

So, be careful ;)
Pagina: 1