Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Website indexeren en grafisch structuur weergeven *

Pagina: 1
Acties:

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Ik ben op zoek naar een programma wat links uit een webpagina kan extracten tot in een op te geven aantal levels. Dus op pagina 1 met regular expressies de links eruit filteren, en dan deze links volgen naar die pagina's en daar datzelfde doen. En hiervan dan een boomstructuur..

Ik heb al gezocht op "url extract" "link extract" maar kom niet tot een gewenst resultaat.

Wat er het meeste bij in de buurt kom zijn nog oplossingen als dit http://www.iwebtool.com/link_extractor of http://www.webmaster-toolkit.com/link-extractor.shtml
maar ik wil graag geatomatiseerd een aantal levels diep.

Iemand hier nog een goed idee?

[ Voor 15% gewijzigd door keluwak op 19-03-2008 21:17 ]

Verwijderd

wget

Verder vraag ik me af wat je met "levels" bedoelt.

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 16:30
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:10:
wget

Dat downloaden kan natuurlijk recursief heel vaak doorgaan, met levels bedoelt ie dus dat je kan opgeven tot hoeveel links 'diep' er gedownload moet blijven worden.

Desondanks geloof ik dat hij meer een grafisch overzicht wilt hebben van de urls in een boomstructuur.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• keluwak
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:10:
wget

wget is niet wat ik bedoelde. Wel heel handig om recursief te downloaden, maar ik wil grafisch overzicht van de url's op een pagina. En dat die links gevolgd worden uit dat overzicht, om ook daar weer een url index van te maken.

windows of linux software maakt overigens niet (veel) uit. Al zou windows software makkelijker zijn, dat draait dan ook op mijn laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door keluwak op 19-03-2008 21:25 ]

• keluwak
*Kick*

Ik heb inmiddels zelf een oplossing bedacht: met php een webcrawler bouwen, en deze zo modificeren dat ik er mee kan doen wat ik wil.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt me vrij sterk dat je dat gaat lukken ;) kijk liever naar de vele reeds bestaande pakketten zoals het uitstekende web link validator :)

Url boomstructuur. > Website indexeren en grafisch structuur weergeven *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• keluwak
Spider.007 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:13:
Het lijkt me vrij sterk dat je dat gaat lukken ;) kijk liever naar de vele reeds bestaande pakketten zoals het uitstekende web link validator :)

Url boomstructuur. > Website indexeren en grafisch structuur weergeven *
thx voor titelchange. Inderdaad is een bestaand pakket makkelijk, maar ook voor php zijn al bestaande mogelijkheden zoals: http://phpcrawl.cuab.de/example.html.

Ik denk dat het een combinatie gaat worden. Dus zowel een pakket opzoeken als een eigen crawler bouwen. Zo'n project kost me inderdaad wat tijd, maar biedt ook extra mogelijkheden en het lijkt me wel leuk om weer eens wat code te kloppen.
Pagina: 1