Toon posts:

Een paar vraagjes over geheugen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 128MB PC-100 geheugen gekocht (2ehands). Maar het bleek Compaq geheugen te zijn. Maakt dat wat uit? (Anders wilde hij 'm namelijk wel terugnemen) Hij werkt wel gewoon. Deze module heb ik in de 2e bank geplaatst naast de 64MB pc-133 die ik al had.
Bij het gegevensscherm bij het opstarten (hoe noem je dat scherm?) Stond eerst: SD-Ram at row:0
Nu staat er SD-Ram at row: 0 2 3
Wat houd dat in, en is dat zo goed?

Volgende vraag: Het geheugen werd bij het testen bij opstarten 3x geteld. Toen POST op enable gezet. Nu telt ie nog maar 1 keer. Maar met 64MB ging dat nog wel, maar nu met 192MB duurt dat errug lang. Is er wat aan te doen?

De laatste vraag: In het bios kun je instellen of je CAS2 of CAS3 geheugen hebt. Wat is het verschil en hoe kom ik er achter wat ik heb? Het staat nu op CAS 3
Mijn Mobo: MSI MS6163PRO (BX)

bvd Ivo

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Het lijkt zo goed hoor...

Vraag 1: SDRAM at Rows 0 2 3 betekend dat in het eerste slot een 'single-sided' blok ram zit (64 MB met chips aan 1 kant), in het tweede blok (2&3) zit een blokje RAM met aan 2 zijdes chipsets

Vraag 2: Als ie nu maar 1x door je RAM loopt kan je dat niet versnellen, helaas.

Vraag 3: CAS van je RAM kan je met DimmSPD bekijken, moet je MBM voor geinstalleerd hebben...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat programmaatje even gedownload en geprobeerd. Het geeft het volgende aan:
M'n 64MB dimm PC-133:
-Memory - CAS Latencies Supported: 2 3
-Memory Speed :133 Mhz
-Memory - DIMM Configuration type: none

M'n 128MB dimm PC-100 (volgens verkoper)
Memory - DIMM Configuration type :ECC
Memory - CAS Latencies Supported :1 2 3
Memory - Speed: :255 Mhz

Betekent dit dus dat ik in het Bios wel CAS 2 in kan stellen? En wat is dat ECC op die 128mb dimm? Wat kan ik daar mee? en hoe komt ie aan die 255MHz?

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
ecc := error correcting code

code die errors in het geheugen corrigeert. geheugen met ecc is duurder dan geheugen zonder. wordt meestal gebruikt bij servers als het echt belangrijk is dat er geen fouten voorkomen'

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff over dat ECC geheugen. Ik kan wel iets in het bios daarover instellen, maar kan dat wel omdat die 64MB geen ECC heeft?

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Je meot ECC in de BIOS niet aanzetten, als je dat wilt gebruiken, dan moet die 64Mb eruit...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Pagina: 1