Standaard Problemen met CD branden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 21:53
Hallo,

Ik heb de laatste tijd problemen met het branden van audio CD's.
Als ik de CD brand gaat het allemaal goed, maar zodra ik deze in mijn CD-speler doe speelt deze de CD óf slecht af, óf helemaal niet en krijg ik een error.

Wat heb ik al geprobeerd:
Verschillende programma's: Nero 7, Nero 8 en NTI CD&DVD Maker
Firmare updaten
ASPI drivers updaten

Ik brand altijd met de laagst mogelijke snelheid (8x)
Gebruikte CD-R: Verbatim datalife pastel (Taiyo Yuden) CD-R 700 MB / 80 Min.
Brander: Lite-on DH20A3P

Heeft iemand een idee wat de oplossing kan zijn?
Het heeft dus wel gewerkt voor de duidelijkheid, en ik weet niet wat de reden geweest kan zijn dat het niet meer werkt.
DVD's branden gaat wel gewoon goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251889

miss moet je een keer een ander merk cd gebruiken want je zegt dat dvd's het wel doen

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 251889 op 19-03-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Laagst mogelijke snelheid is niet noodzakelijkerwijs beter. CD's van tegenwoordig zijn berekend op een hogere snelheid. Probeer dit dan ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 13:51
Andere merk proberen, je kan slechte produktie gedeelte gekocht hebben, of vervalste verbatim gekocht hebben.

En als echt wilt weten:
1 hoe snel je kunt branden
2 of je goede kwaliteit hebt
3 of de cd's bij je brander passen
4 of de batch kwaliteit konstant is
5 hierdoor hoef je niet de firmware en software te verwijderen en opnieuw te installeren, bij problemen, je weet binnen een paar minuten wat er aan de hand is, indien de cd slecht is.

Op www.cdfreaks.com (forum) staat een beschrijving hoe je cd/dvd kunt testen na het branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanGzn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-12-2022
H Niels,

Met Taiyo Yuden is meestal niks mis, ongeacht de distributie (Verbatim, Plextor e.d.) Heb je ook meerdere CD-spelers geprobeerd? Zoals in een eerdere post gesuggereerd kun je CD's testen. Het beste is gebruik te maken van een CD-analyser; een CD brander met toegevoegde electronica en meetsoftware, door mij beroepshalve in gebruik. (Zie ook http://www.cloversystems.com) Ik wil wel een cd voor je testen; gratis, want ik ben ook benieuwd, wat er mankeert. Stuur er eentje op, mail me even voor het adres.
groeten,
JanGzn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Ik zal van de week een ander merk proberen.
Waar kan ik die beschrijving op cdfreaks vinden? Ik kan hem zo gauw niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Ik heb op meerdere CD-spelers geprobeerd, van autoradio, tot eigen huis en tuin cd speler, tot Numark Axis 9 DJ cd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Ik heb Philips CD-R's geprobeerd, de CD was al beter. Ik kon door de tracklist heen bladeren en op het eerste oog speelde hij goed af. Maar toch slaat ie bij sommige tracks over.

@ JanGzn: ik zal je even mailen. thnx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258338

Sinds een week zit ik met precies hetzelfde probleem en ik heb ook verscheidene merken geprobeerd (Memorex, Verbatim en HEMA).
Ben wel benieuwd wat nu de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 13:51
Windows opnieuw installeren, wat gebeurd er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het kan gewoon wezen dat je brander gaar begint te raken. Voor +/- 20 euro heb je een nieuwe. Eerst dus even wat merken checken, maar mocht dat allemaal niet helpen is een nieuwe brander waarschijnlijk de snelste oplossing.
Pagina: 1