Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista x64] Linksys WMP54G upload traag

Pagina: 1
Acties:
  • 2.495 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Probleem
In mijn computer met Windows Vista Home Premium 64-bit (volledig geupdate, op SP1 na) heb ik het probleem dat ik bestanden uploaden via mijn draadloze netwerkkaart (WMP54G) zeer traag gaat. Files uploaden gaat trager dan 5kbps. Als ik bestanden upload via FTP die boven 20 of 30 kilobyte groot zijn, faalt het uploaden vaak, en staat er een half bestand op de server.

Wat ik zelf al geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd om met mijn bedraade netwerk kaart bestanden te uploaden, en dan werkt het gewoon goed. Ik sluit dus uit dat het aan Windows Vista of aan mijn router ligt. Ik heb vandaag een andere draadloze netwerkkaart geprobeerd (Linksys WUSB54GC). Deze upload sneller, maar nog steeds hartstikke traag. Via FTP bestanden uploaden lukt hier ook niet mee.

Ik denk zelf dat het ligt aan de drivers voor de netwerkkaarten. Voor beide apparaten zijn geen Vista x64 drivers te krijgen, dus haalt Windows ze van Windows Update. Ik denk dat deze drivers niet helemaal goed werken met mijn apparatuur.

Als ik een ping laat lopen naar mijn router heb ik 5% verlies, en een gemiddelde reactietijd van 42ms. Als ik een ping laat lopen naar Google.NL heb ik ook 5% verliest, met een gemiddelde reactietijd van 45ms.

Systeem
Wifi Kaart: Linksys WMP54G (802.11g/b)
CPU: AMD Athlon 64 X2 5200+
Geheugen: 4GB DDR2
Mobo: Asus M2N-E SLI

Wie kan mij met dit probleem helpen?? Als je meer informatie nodig hebt kun je die krijgen!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee om me in de juiste richting te duwen??? :(

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 19:29

Haan

dotnetter

Ik denk ook dat het aan de driver ligt. Ik kwam ook tot de onaangename verassing dat ze nauwelijks nog 64-bits Vista drivers hebben, behalve wat gare bèta troep die je van forums moet halen, dat zou je toch beter verwachten van dat bedrijf.

Bij mij vind een WUSB54GC slechts 1 verkeerd netwerk, terwijl een SMC usb adapter die de helft kost, er een stuk of 8 vindt, waaronder m'n eigen netwek..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:15:
Bij mij vind een WUSB54GC slechts 1 verkeerd netwerk, terwijl een SMC usb adapter die de helft kost, er een stuk of 8 vindt, waaronder m'n eigen netwek..
Onder 64-bit Vista? Welk Type SMC-adapter is dat?

• Haan

Haan

dotnetter

Het is net zo'n stickje als de Linksys, het ding heet volgens mij ook WUSB54 o.i.d., kan het nu even niet checken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact gehad met de service afdeling van Linksys, en hoewel ze al een jaar een 64-bit driver beloven, kunnen ze niet beloven dat hij op korte termijn gaat komen. Linksys Nederland zegt geen releasedatum aan tekunnen geven omdat ze afhankelijk zijn van de Amerikaanse divisie van Linksys.

Jammer dat er zo weinig gedaan wordt voor 64-bit drivers.

• Haan

Haan

dotnetter

Het is inderdaad nogal triest dat zo'n groot bedrijf het niet voorelkaar heeft kunnen krijegen om 64-bits drivers te fabriceren, kijk als het Sweex was geweest had ik niet anders verwacht :P maar van de consumenten tak van Cisco zou je toch beter mogen verwachten..

Verwijderd

Ik heb, denk ik, hetzelfde gehad. Bij mij lag het aan de combinatie WUSB54GC en Windows Vista. Ik heb de nieuwste drivers gedownload van Ralink. Deze zijn niet specifiek voor Linksys, je moet het stuurprogramma dan ook aanwijzen tijdens de installatie.

Groet,

Mark

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 16-09-2008 15:41 . Reden: spamurl weggeedit ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De tip generieke drivers te proberen is een goede, maar je eigen site spammen door een topic een half jaar te kicken is een beetje jammer, n'est-ce-pas?

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 16-09-2008 14:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.