Toon posts:

DVD drives aangesloten -> pc start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

mijn pc is 4 jaar oud, Intel P4 3.00 MHz, ASUS P4P800.
Sinds ik de pc heb zitten er al een LG DVDROM drive en DVD Brander in, nooit problemen
mee gehad. Recentelijk geen veranderingen aan mijn systeem gebracht, laatste verandering is
memory uitgebreid van 512 naar 1GB, half jaartje terug.

Toen ik vanochtend naar mijn werk ging stond de pc nog aan, niks aan de hand. Toen ik thuis kwam stond hij uit. Als ik hem aan zette leek hij een paar seconden aan te springen, daarna ging hij vanzelf weer uit. Dan sprong na eventjes de ventilator weer aan ... en dan weer uit. Verder geen beeld.
Heb er de power cable uitgetrokken, tijdje gewacht en weer aangesloten. Ik kreeg na aanzetten het ASUS moederbordscherm, maar daarna sloeg hij weer af. Ik heb geprobeerd in het BIOS te komen, maar ook daar ging na n korte tijd de power eraf.

Ik heb de power cables van beide DVD drives eruit getrokken en zowaar viel de stroom niet weg!(?)
1 keer kreeg ik bij opstarten de melding CMOS Invalid (o.i.d.). Toen heb ik voor F2 default settings gekozen. Ook kreeg ik een keer de melding Overclocking failed. Wanneer ik wel in de BIOS kom zie ik niks vreemds, en kan ik dus 'gewoon' opstarten, zij het dus zonder DVD drives.

Ik heb beide drives onafhankelijk weer aangesloten en getracht op te starten maar telkens blijft de pc hangen bij het moederbordscherm. Als ik voordien via DEL naar CMOS wil krijg ik in beeld dat er een HD en een IDE slave herkend zijn maar ik kom niet in de BIOS setup.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van het probleem kan zijn?

groetjes,
Dave

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Voeding die op het randje zit?
Koppel eens je hdd los en een dvd eraan en dan 's kijken of je in de bios kan komen.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Welke voeding heb je (watt) en van welk merk?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
EWK schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:07:
Welke voeding heb je (watt) en van welk merk?
Merk weet ik zo gauw niet (moet ik thuis nakijken), hij is 300W

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:25:
[...]

Merk weet ik zo gauw niet (moet ik thuis nakijken), hij is 300W
Dat zegt weinig...

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de voeding vervangen door n Corsair VX450W. Nu leken alle problemen opgelost.
Hij start direct door, geen problemen meer... een paar dagen mijn pc als 'vanouds' kunnen gebruiken.

Vandaag begon de ellende WEER :(
Telkens na opstarten hangt ie na een korte tijd. Soms tijdens het Windows opstart scherm, soms
als ik NET ben ingelogd (maar nog niks heb kunnen doen), soms al in t bios scherm.

Nu is het gedrag een beetje anders; in die zin als ik de dvd drives disconnect krijg ik een BIOS checksum failed ... looking for floppy ... failed ... looking for cdrom ... failed ... etc.

Disconnected HDD (DVD drives weer aangesloten) ... failed to find media (of course).
Reconnected HDD, rebooted, hangup at login screen.

Dus t lijkt erop dat de voeding t maar een paar dagen heeft uitgehouden ... OF het probleem ligt ergens anders.

Ik hoop dat iemand enig idee heeft

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na enig verder onderzoek bleek het toch een defect moederbord te zijn, wellicht veroorzaakt door een defecte voeding.

Reageerders bedankt voor het meedenken.

groetjes,
Dave

topic kan dicht
Pagina: 1