Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:14:
[...]
Wellicht dat het op een Nokia met externe GPS niet werkt, onder WM6 Garmin rechtstreeks de GPS via BT aanspreken lukt niet, wellicht werkt dat alleen maar met Garmin BT ontvangers. Maar via de intermediate driver heb ik niets hoeven patchen. En jij volgens mij ook niet met de seriele driver.
Het kaartmateriaal en mapsource hadden dan wel weer een nummertje nodig om te kunnen communiceren met het toestel

ik had een nummertje nodig om mobile XT zelf te unlocken (bij een externe Garmin BT GPS komt dit nr daar vandaan voor zover ik het begrijp, of vanaf de micro SD kaart van Garmin zelf). met dit nummer (de card id code) erin kan Garmin met elke standaard BT GPS reciever communiceren.
Mapsource heeft een nummertje nodig om het kaartmateriaal uberhaupt weer te geven, dit kan hetzelfde nummertje zijn als je Mobile XT gebruikt om het kaartmateriaal te laten zien, of een ander nummer (ik heb meerdere nummers, meerdere city navigator versies hier in huis, en ook meerdere Garmin GPSen, 60cx enzo)
dit 2e nummer kan je gewoon in je mapsource invoeren, en wordt bij het kaartenpakket ingeschreven als je naar de WM6 telefoon upload vanuit mapsource. je kan dit nummer ook los invoeren in je telefoon, als een renamed TXT bestand, maar is volgens mij niet noodzakelijk.
om dus vanuit WM6 die BT GPS unit te gebruiken moet je dus 2 codes hebben, 1 om je GPS vrij te geven (Card ID) en 1 om je kaart weer te geven, de map unlock code