Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 15:11
Ik heb een HP IPAQ 47xx met een holux GPSlim 236 bluetooth gps.

Ik heb Garmin mobile xt geinstalleerd en garmin ziet mijn bluetooth gps niet?
Met de tool GPS viewer zie ik de gps en heeft hij ontvangst.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Je bent niet de enige. Ik heb Garmin City Navigator NT Europe gekocht voor mijn Nokia 6120 Classic. Vooral omdat TomTom niet meer zo geinteresseert is in mobile applicaties vrees ik. Het leuke is dat Garmin geen van mijn beide bluetooth muizen herkend (Rikaline / Adapt). Op geen enkele manier kan ik de twee met elkaar verbinden. TomTom hoeft ze maar te ruiken en alles werkt. Ik stuur de Garmin software maar terug en wil dus ook mijn centen retour, want zo heb ik er niets aan.

Of weet iemand nog een truukje? Bedankt.

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Voor zover ik weet werkt der garmin mobile software alleen in combinatie met garmin gps ontvangers, en niet met alternatieven...

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Verwijderd

Algurgazan schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:02:
Voor zover ik weet werkt der garmin mobile software alleen in combinatie met garmin gps ontvangers, en niet met alternatieven...
Garmin mobile XT kan wel degelijk overweg met een BT adapt300 GPS ontvanger weet ik uit ervaring. Vraag niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb, beetje rommelen met com-poorten, BT ontvanger uit/aanzetten en opeens was daar GPS signaal :+

De gebruikte telefoon is een Windows Mobile 6 device (HTC Touch Dual).

Verwijderd

Toch vreemd dat dit het enige Garmin topic is op Tweakers GPS navigatie. Komen Tweakers niet buiten?

Als iets een leuk te tweaken navigatiesysteem is, is het Garmin wel :*)

TomTom is meer iets voor bejaarden, maar die gaan wel op pad :+

Hebben jullie dan geen auto/motor/fiets/benenwagen waar je wel eens mee op pad gaat?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 00:07 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Volgens mij werkt Garmin met het SiRF protocol ipv het NMEA protocol. Misschien dat je met een programma zoals WinFast Navigator (ik weet niet of die werkt met WM6) je GPS ontvanger op SiRF kunt zetten.

Ik ben niet aansprakelijk voor enige schade overigens

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 14:36
Garmin werkt prima met een Holux GPS, maar het gaat niet vanzelf :) DM me maar voor info

Verwijderd

Om Garmin XT met de Adapt300 te laten werken hoefde ik niet meer te doen dan voor de WM6 driver (Intermediate) te kiezen. Dit is geen logische keuze want het is een BT GPS ontvanger gekoppeld aan een seriele poort omdat TomTommie dat weer nodig had. Of ben ik brainwashed by TomTom :+

Ik neem aan dat any BT Sirf3 ontvanger ook op deze manier met Garmin XT samenwerkt?

De fixtijd en ontvangst van Sirf3 ontvangers zijn zoveel beter dan van mijn oude Adapt-300 dat ik over vervanging nadenk.

• rlKoekie
Garmin XT hoort beveiligd te zijn om alleen met Garmin Bluetooth GPS adaptors te werken, ik heb natuurlijk geen idee wat voor versie jij gebruikt ;)
om dit te omzeilen moet je dezelfde truuk gebruiken als om em met een interne GPS reciever te laten werken. voor de verdere instellingen in je WM6 telefoon: geef bij de bluetooth instellingen je reciever een COM poort (7 werkt bij mij)
daarna bij external GPS settings 1e tabblad programmapoort op Geen, Hardware poort op COM7 (baudrate voor de holux is 38400) en 3e tabblad vinkje aanzetten (automatisch beheren).
Garmin XT moet dus verder unlocked zijn om andere GPS recievers te kunnen gebruiken dan de standaard Garmin adaptors.

Verwijderd

rlKoekie schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:26:
Garmin XT hoort beveiligd te zijn om alleen met Garmin Bluetooth GPS adaptors te werken, ik heb natuurlijk geen idee wat voor versie jij gebruikt ;)
om dit te omzeilen moet je dezelfde truuk gebruiken als om em met een interne GPS reciever te laten werken. voor de verdere instellingen in je WM6 telefoon: geef bij de bluetooth instellingen je reciever een COM poort (7 werkt bij mij)
daarna bij external GPS settings 1e tabblad programmapoort op Geen, Hardware poort op COM7 (baudrate voor de holux is 38400) en 3e tabblad vinkje aanzetten (automatisch beheren).
Garmin XT moet dus verder unlocked zijn om andere GPS recievers te kunnen gebruiken dan de standaard Garmin adaptors.
Garmin promoot XT als de navigatie applicatie voor Smartphones met ingebouwde GPS:
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=138&pID=11413
http://www.gps.nl/mobile_xt.html

Zie ook nergens combi-sets incl. BT ontvanger staan.

Wellicht dat het op een Nokia met externe GPS niet werkt, onder WM6 Garmin rechtstreeks de GPS via BT aanspreken lukt niet, wellicht werkt dat alleen maar met Garmin BT ontvangers. Maar via de intermediate driver heb ik niets hoeven patchen. En jij volgens mij ook niet met de seriele driver.

Het kaartmateriaal en mapsource hadden dan wel weer een nummertje nodig om te kunnen communiceren met het toestel >:)

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:10:
Volgens mij werkt Garmin met het SiRF protocol ipv het NMEA protocol. Misschien dat je met een programma zoals WinFast Navigator (ik weet niet of die werkt met WM6) je GPS ontvanger op SiRF kunt zetten.

Ik ben niet aansprakelijk voor enige schade overigens
Beetje stierepoep wat je nu beweerd, denk dat het eerder andersom is. NMEA werkt prima, maar werkt een externe BT SiRF3 ook met Garmin XT?

• rlKoekie
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:14:
[...]

Wellicht dat het op een Nokia met externe GPS niet werkt, onder WM6 Garmin rechtstreeks de GPS via BT aanspreken lukt niet, wellicht werkt dat alleen maar met Garmin BT ontvangers. Maar via de intermediate driver heb ik niets hoeven patchen. En jij volgens mij ook niet met de seriele driver.

Het kaartmateriaal en mapsource hadden dan wel weer een nummertje nodig om te kunnen communiceren met het toestel >:)
ik had een nummertje nodig om mobile XT zelf te unlocken (bij een externe Garmin BT GPS komt dit nr daar vandaan voor zover ik het begrijp, of vanaf de micro SD kaart van Garmin zelf). met dit nummer (de card id code) erin kan Garmin met elke standaard BT GPS reciever communiceren.

Mapsource heeft een nummertje nodig om het kaartmateriaal uberhaupt weer te geven, dit kan hetzelfde nummertje zijn als je Mobile XT gebruikt om het kaartmateriaal te laten zien, of een ander nummer (ik heb meerdere nummers, meerdere city navigator versies hier in huis, en ook meerdere Garmin GPSen, 60cx enzo)
dit 2e nummer kan je gewoon in je mapsource invoeren, en wordt bij het kaartenpakket ingeschreven als je naar de WM6 telefoon upload vanuit mapsource. je kan dit nummer ook los invoeren in je telefoon, als een renamed TXT bestand, maar is volgens mij niet noodzakelijk.

om dus vanuit WM6 die BT GPS unit te gebruiken moet je dus 2 codes hebben, 1 om je GPS vrij te geven (Card ID) en 1 om je kaart weer te geven, de map unlock code

Verwijderd

rlKoekie schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:55:
[...]

om dus vanuit WM6 die BT GPS unit te gebruiken moet je dus 2 codes hebben, 1 om je GPS vrij te geven (Card ID) en 1 om je kaart weer te geven, de map unlock code
Klopt, dat bestandje aanmaken heb ik ook nog gedaan.

Achteraf ben ik wel blij dat ik Garmin XT eerst heb uitgeprobeerd, de applicatie vind de GPS ontvanger niet als er andere BT apparaten actief zijn. Zonder gesproken aanwijzingen in de helm heb ik er niets aan. Het scherm van mijn PDA is zeer slecht afleesbaar in de zon.

Dus besloten om een Zumo500 te kopen, zowel visuele als audio informatie.

TomTom is ook prachtig, maar voor wat ik ermee doe te beperkt. Trackloggen is een probleem en ook het vastbijten op gemiste routepunten is niet wat ik wil.

Garmin doet het wel goed op bovenstaande punten.

Bovendien heeft Garmin wel kaarten van Griekenland en Mapsource is prachtig om ritjes mee voor te bereiden ;-)

• rlKoekie
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:09:
[...]

Achteraf ben ik wel blij dat ik Garmin XT eerst heb uitgeprobeerd, de applicatie vind de GPS ontvanger niet als er andere BT apparaten actief zijn. Zonder gesproken aanwijzingen in de helm heb ik er niets aan. Het scherm van mijn PDA is zeer slecht afleesbaar in de zon.
das raar, mijn BT koptelefoon kan ik wel tegelijkertijd met Garmin gebruiken. ik heb een Sony DR-BT21G, headset en A2DP werken allebij keurig tijdens het gebruik van Garmin.

btw, wat voor PDA heb je? mijn P4350 is best aardig leesbaar in de zon, maar dan moet wel de brightness voluit

standalone GPS is soms ook wel fijner dan in je telefoon ingebouwd. hoef je je ook geen zorgen te maken als het plotseling minder mooi weer wordt :+)

[ Voor 19% gewijzigd door rlKoekie op 11-05-2008 22:47 ]

Verwijderd

rlKoekie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:44:
[...]

das raar, mijn BT koptelefoon kan ik wel tegelijkertijd met Garmin gebruiken. ik heb een Sony DR-BT21G, headset en A2DP werken allebij keurig tijdens het gebruik van Garmin.
Cardo ScalaRider FM (die met 2 oortjes en ingebouwde radio). Setje is helaas niet A2DP zodat ik het speakergeluid omleidt via BT-Audio. Maar ook met het simpele auto-handsfree oortje gekoppeld weigert Garmin XT de GPS te zien.
btw, wat voor PDA heb je? mijn P4350 is best aardig leesbaar in de zon, maar dan moet wel de brightness voluit
Goede tip, het scherm van mijn HTC5500 Niki Touch Dual meteen wat helderder gezet.
standalone GPS is soms ook wel fijner dan in je telefoon ingebouwd. hoef je je ook geen zorgen te maken als het plotseling minder mooi weer wordt :+)
De Adapt300 is toch van de vorige generatie en kan bij lange na niet tippen aan de ontvangst van de TomTom One V3 die ik wel eens van het werk leen (ingebouwde SirF3 ontvanger).

Op de HTC heb ik afgelopen weekend ook weer TomTom Navigator gedraaid, is toch wel fijn een dame die in je helm tettert (volume van de helm-entertainmentset is snelheidsafhankelijk) dat je na 400 meter rechtsaf moet.

De routes heb ik voorbereid in Tyre en moet zeggen met snelwegen vermijden en wat tactische
waypoints zetten is het ook goed doorgassen met Tommie. Alleen jammer van het gemis van een tracklogger en ja altijd het apparaat moet bedienen als je een waypoint overslaat, was voor mij de reden om op Garmin over te stappen.

Verwijderd

Kan iemand mij helpen om garmin mobile te laten werken met een holux bt gps, dus zonder de standaard garmin 10x gps.

Of is dat gewoon niet mogelijk??

alvast bedankt

gr Wouter

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 11:38
Kickje

Ik heb een Samsung I600 met Garmin geinstalleerd, de applicatie werkt verder best goed, ik krijg hem alleen niet gekoppeld met de leadtec 9553.

Ik heb geprobeerd om eerst te koppelen met telefoon, wel of geen seriele connectie aanvinken, niet koppelen met telefoon en laten zoeken door Garmin maar vind hem op geen enkele manier.

Iemand een idee hoe dit werkend zou moeten worden ingesteld?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Pagina: 1