Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onderhouds perikelen...

Pagina: 1
Acties:

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Topicstarter
3 weken geleden is mijn auto voor apk, grote beurt en vervanging van distributie riem en spanrol naar de garage gegaan. (heeft 100000 op de teller)
De week daarvoor hadden ze al de onderdelen bestelt (riem en spanrol).
Toen ze ermee bezig waren bleek dat de verkeerde onderdelen bestelt/geleverd (Europese leverancier) zijn en hebben dus opnieuw de onderdelen moeten bestellen bij een leverancier in Amerika (ik heb dus ook een Amerikaanse auto.)

Maar nu is dit dus al 3 week geleden en had het daar zo over met een collega die zelf ook aardig thuis is in het auto wereldje en die heeft even na gevraagd bij een andere garage waar hij vaak komt en die kunnen de juiste onderdelen binnen een week leveren omdat ze vaker met Amerikaanse auto's te maken hebben.

Nu kwam ik er gisteren ook achter dat ze bij de eerste garage "vergeten" ( |:( ) zijn om de beschermkap weer op/rond de distributie riem te zetten waardoor ik dus 3 weken lang rondgereden heb zonder bescherming.

Nu is mijn vertrouwen in die garage een stuk minder geworden en wou er morgen even langs om verhaal te halen en vragen hoe lang het nog gaat duren met die onderdelen.

Nu is mijn technische kennis wat auto's betreft niet geweldig en wou van jullie weten :> hoe erg het is en wat voor schade ik opgelopen heb of kan hebben door het rondrijden zonder die beschermkap voordat ze mij morgen een lul verhaal ophangen om mij te doen geloven dat het geen kwaad kon ofzo.
Kan ik eisen dat ze die kap er direct weer opzetten ?

Nog 1 vraagje, als het nog lang gaat duren met de onderdelen of als ze dat niet weten kan ik dan zeggen van... "laat maar zitten, ik bestel de onderdelen wel ergens anders" ? ook met hun blunder van die beschermkap in het achterhoofd.

So.... heel verhaal voor 2 simpele vragen B)

Smiling as the shit comes down...

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-11 09:56
Denk dat als je drie weken zonder beschermkap heeft gereden geen kwaad kan. Maar hij hoort er te zitten!

Gezien de blunders van de garage lijkt me dat je wel naar een andere garage kan voor de onderdelen!

Hemelaar Fotografie

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Die beschermkap, daar zou ik niet van wakker liggen.

Wat betreft de onderdelen zou ik gewoon eens vragen wat zij daarvan zeggen.

.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 07:45
Volgens mij is die beschermkast niet ter bescherming van je riemen, maat tegen bescherming van je vingers :p

En het zou natuurlijk redelijk verkeerd zijn als er een steentje/ takje/ schroefje/ troep van de weg tussenkomt. Zodra je distributieriem ook maar een tikje overslaat heb je kans dat je motorblok in de soep loopt. Stof en vuil zal niet zoveel uitmaken in deze korte periode.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

het minder goede antwoord
Dekaasboer schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 00:05:
Volgens mij is die beschermkast niet ter bescherming van je riemen, maat tegen bescherming van je vingers :p
het goede antwoord:
En het zou natuurlijk redelijk verkeerd zijn als er een steentje/ takje/ schroefje/ troep van de weg tussenkomt. Zodra je distributieriem ook maar een tikje overslaat heb je kans dat je motorblok in de soep loopt. Stof en vuil zal niet zoveel uitmaken in deze korte periode.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 12:21

JT

VETAK y0

1 tikje zorgt eerder voor verkeerde timing dan dat het blok in de soep loopt lijkt mij. Ook niet goed, maar een probleem van een compleet andere orde.

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 20-03-2008 22:13 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 15:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

JT schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:13:
1 tikje zorgt eerder voor verkeerde timing dan dat het blok in de soep loopt lijkt mij. Ook niet goed, maar een probleem van een compleet andere orde.
verkeerde timing zorgt weer voor een foutmelding in het motermanagement programma, kortom je timing moet wel heel fout staan wil de boel in de soep lopen.

(nu weet ik niet hoe oud je bak is)

Asus Zenbook i7 256gb

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Het is ook vooral bedoeld om te voorkomen dat als je v-snaar / multiriem knapt, deze ook niet de distributieriem stukmaakt. Als die knapt en je blok zo is gebouwd dat de kleppen de zuigers kunnen raken, heb je kromme kleppen en eventueel beschadigde zuiger / drijfstang/ drijfstanglager / krukas. Er zijn ook blokken waarbij de kleppen de zuigers niet kunnen raken, dan heb je een minder groot probleem.

Klik mee voor GoT!........

Pagina: 1