Dit zal wel een hele stomme vraag ben maar daarom ben ik ook een linux newbie, ik heb gisteren Corel Linux geinstaleerd en nu start linux prima op ik kom alleen meteen in een GNU/Debian inlog scherm ofzo en als ik dan inlog gaat het goed ik krijg alleen niet KDE als window-manager maar Fmwn95 ofzo?
als ik vanuit hier kde start krijg ik logisch natuurlijk te zien dat er al een window-manager aanstaat....mijn vraag hoe sluit ik Fmwn95 af en start ik KDE?....geen rtfm graag..want ik heb het niet kunne vinden
ehm wat ik je aanraad om gewoon op te starten in runlevel 3 (geen grafische schil) ipv runlevel 5 (grafische). Dit kun je wijzigen in /etc/inittab. Verder raadt ik je aan om gewoon een keer het script startx te gaan bekijken dan leer je tenminste hoe dit helemaal in elkaar zit zoals het een echte tweaker betaamt
Thanx het probleem is alleen als ik ietz probeer te veranderen in bijv. de etc map met Vi ofzo dan krijg ik altijd als ik hem wil opslaan (w!) dat ik dat ik geen toegang tot dat bestand heb
(you have no permission to edit this file ofzoiets)...wat doe ik fout?
De files in /etc mogen alleen door root gewijzigd worden. Je kunt root worden met het commando "su". Zodra je klaar bent met wijzigen van belangrijke files meteen weer uitloggen (CTRL-D), want een klein foutje als root kan grote gevolgen hebben.
Bij mij wordt KDE opgestart door .xinitrc in mijn homedir. Ik weet niet hoe Corel Linux dat doet.
Bij mij wordt KDE opgestart door .xinitrc in mijn homedir. Ik weet niet hoe Corel Linux dat doet.
"This is the noise that keeps me awake."
Pagina: 1