HD2400 en onboard sound

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 15:31
Hallo,

Ik heb een pc met een HD2400 die HD audio ondersteund.
Echter gebruik ik mijn 5.1 set en wil deze op de onboard geluidskaart aansluiten. Maar het probleem is dat Windows de onboard geluidskaart niet vindt, en alleen de HD2400 HD geluidsuitvoer pakt en installeerd.
Het lijkt er dus op dat de de HD aansluiting van de videokaart de boel blokkeert. Maar hoe kan ik het geluid van de videokaart uitschakelen zodat ie de onboard pakt?

Wanneer ik de videokaart eruit haal, dan pakt windows de onboard wel. Wanneeri k de videokaart weer terugplaats dan neemt kiest ie voor de HD uitvoer van de videokaart en kun je nergens in Windows voor de onboard kiezen...

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:57
je moet bij geluids beheer de output op de onboard kaart aanklikken. Lijkt me niet zo moeilijk? Had dit ook bij iemand anders, nadat je dit hebt omgezet, werkt het prima ;)

Specs!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 15:31
Zoals ikal aangaf.. in Windows wordt ie niet gevonden.. in Hardware is ie al niet tezien.. dus in geluidsbeheer al helemaal niet

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:57
Dat is wel raar. Heb ondertussen al een paar systemen met een ATI kaart met onboard HD sound in elkaar gezet, en hier bij heb ik gewoon voor zowel de onboard als de videokaart de geluids drivers geinstalleerd, en vervolgens de onboard geselecteerd in windows. Tussen apparaat beheer horen netjes 2 geluidskaarten te staan. De kaart zou de onboard van het moederbord niet moeten elimineren...

Specs!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

heb je de driver cd van je moederbord al geprobeerd? Eerst de driver instaleren en dan moet je bij geluids beheer de output op de onboard kaart aanklikken.

• pentersje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 19:41
Aangezien het een onboard geluidskaart is, controleer even in je Bios of je geluidskaart ingeschakeld is.

Want als deze is uitgeschakeld, zal windows deze nooit kunnen vinden ;)

Pentersje moet beter lezen :z

[ Voor 10% gewijzigd door pentersje op 20-03-2008 13:34 . Reden: niet goed gelezen. ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Windows versie :?
Driver versie :?
Eigen inzet :?

Hier kunnen we weinig mee...

En sowieso horen (zoals in de FAQ van dit subforum te lezen is) vragen over Audio & HiFi niet in Overige Hardware. Het is hier geen dumpbak :o

[ Voor 47% gewijzigd door dion_b op 20-03-2008 19:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.