Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Nee, dit kan niet zomaar. Een standaard USB hub is ontworpen om meerdere apparaten op een USB host aan te kunnen sluiten. Dat protocol werkt niet omgekeerd.Darkvater schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:39:
Kan elke USB hub dit of moet er iets extra's gebeuren?
Wat wel bestaat zijn USB switches, waarmee je schakelt tussen de pc's waarop je 1 apparaat zet. En wellicht zijn er ook nog automatische USB switches, zoals ik die wel eens heb gezien voor de paralelle poort (waarbij de software zorgde voor de automatische switch naar de actieve pc).
[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 19-03-2008 18:45 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik wilde het zowiezo niet gelijktijdig gebruiken, dus dat is geen probleem. Dank je, ik zal er op naar zoek gaanTerw_Dan schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:43:
Wat jij zoekt is een USB switch. Je kunt die alleen niet gelijktijdig gebruiken (dus maar 1 pc kan van het USB apparaat gebruik maken).
The Eagle: ik heb al een router, dank je, ga geen andere kopen
Edit: Hmm, ik heb iets gevonden in de pricewatch http://tweakers.net/price...a-usb-2x1-usb-switch.html maar lees ik het nou goed dat er software nodig is? Denk niet dat dat gaat werken in combinatie met linux
Ik heb momenteel windows binary drivers voor mijn Canon printer en die geshared via CUPS/Samba maar als er via software geswitched moet worden tussen welke PC ik nou wil hebben gaat dat niet werken
[ Voor 36% gewijzigd door Darkvater op 19-03-2008 20:18 ]
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Dat lijkt idd zo'n ding te zijn dat switcht dmv software. Maar ze zijn er ook als switchjes die dmv een schakelaar switchen. Die hebben geen software nodig.Darkvater schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:14:
[...]
Edit: Hmm, ik heb iets gevonden in de pricewatch http://tweakers.net/price...a-usb-2x1-usb-switch.html maar lees ik het nou goed dat er software nodig is? Denk niet dat dat gaat werken in combinatie met linux
Te duur, ongeveer 80-120 EURFlappie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:15:
Waarom koop je niet gewoon een print server voor in je netwerk. Das toch veel makkelijker?
Ikzelf heb zo'n conceptronic USB printserver draaien.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.