Omgekeerde USB Hub?

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb momenteel mijn printer aangesloten op een pc dat dienst doet als een soort server. Deze deelt dan via het netwerk de printer voor alle andere pc's. Het is wel zo dat die PC niet altijd aan staat dus als ik dan moet printen moet het wel aangezet worden.

Ik dacht dat als ik een hub koop, de printer hierop aansluit en dan aan de andere kant een USB kabel naar de PC trek en een andere naar een andere PC ik ook kan printen zonder dat de server aan staat.

Een soort van omgekeerde USB Hub die het mogelijk maakt om van meerdere PC's op een printer te printen. Kan elke USB hub dit of moet er iets extra's gebeuren?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34
Darkvater schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:39:
Kan elke USB hub dit of moet er iets extra's gebeuren?
Nee, dit kan niet zomaar. Een standaard USB hub is ontworpen om meerdere apparaten op een USB host aan te kunnen sluiten. Dat protocol werkt niet omgekeerd.
Wat wel bestaat zijn USB switches, waarmee je schakelt tussen de pc's waarop je 1 apparaat zet. En wellicht zijn er ook nog automatische USB switches, zoals ik die wel eens heb gezien voor de paralelle poort (waarbij de software zorgde voor de automatische switch naar de actieve pc).

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 19-03-2008 18:45 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat jij zoekt is een USB switch. Je kunt die alleen niet gelijktijdig gebruiken (dus maar 1 pc kan van het USB apparaat gebruik maken).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je koopt een (router met ingebouwde) USB printserver. Ben je er ook, aangezien de PC's ws toch in een netwerk hangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:43:
Wat jij zoekt is een USB switch. Je kunt die alleen niet gelijktijdig gebruiken (dus maar 1 pc kan van het USB apparaat gebruik maken).
Ik wilde het zowiezo niet gelijktijdig gebruiken, dus dat is geen probleem. Dank je, ik zal er op naar zoek gaan :)

The Eagle: ik heb al een router, dank je, ga geen andere kopen :) (Buffalo WHR-HP-G54 met Tomato ^_^ )

Edit: Hmm, ik heb iets gevonden in de pricewatch http://tweakers.net/price...a-usb-2x1-usb-switch.html maar lees ik het nou goed dat er software nodig is? Denk niet dat dat gaat werken in combinatie met linux :(
Ik heb momenteel windows binary drivers voor mijn Canon printer en die geshared via CUPS/Samba maar als er via software geswitched moet worden tussen welke PC ik nou wil hebben gaat dat niet werken :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Darkvater op 19-03-2008 20:18 ]

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:51
Waarom koop je niet gewoon een print server voor in je netwerk. Das toch veel makkelijker?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Darkvater schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:14:
[...]

Edit: Hmm, ik heb iets gevonden in de pricewatch http://tweakers.net/price...a-usb-2x1-usb-switch.html maar lees ik het nou goed dat er software nodig is? Denk niet dat dat gaat werken in combinatie met linux :(
Dat lijkt idd zo'n ding te zijn dat switcht dmv software. Maar ze zijn er ook als switchjes die dmv een schakelaar switchen. Die hebben geen software nodig.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Flappie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:15:
Waarom koop je niet gewoon een print server voor in je netwerk. Das toch veel makkelijker?
Te duur, ongeveer 80-120 EUR :). Ik heb nu op Ebay zo'n handmatige switch gekocht voor 8 euro's. Dan maar met de hand een knopje indrukken. Iig bedankt voor de hulp mensen :)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Te duur? Voor drie tientjes heb je er al een volgens de Pricewatch.

Ikzelf heb zo'n conceptronic USB printserver draaien.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1