Een zelfbouwserver

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ok, ik heb niks te koop, maar ik wil jullie mening.

Ik ben bezig met een project. Ik wil een server bouwen, en die verkopen (marktplaats en tweakers).
nu probeer ik te checken of er markt voor is, en wat het opbrengt.

Specs basissysteem:
Compaq Ipaq Desktop Pc
celeron p3 500 mhz
256mb ram
4,3 gig ide schijf
slimline cd speler

Hieraan komt via een sata adaptor een harde schijf naar keuze aan te hangen.

Het hele gebeuren gaat draaien op OF dsl of TinyXp. Dit in combinatie met een nas software stuk.

Hebben jullie nog suggesties van software dat essentieel is?

(als dit niet mag overigens, hoor ik het graag van jullie)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Leuk, dat copy and paste, maar nu moet je de volgende regel ook weghalen:
Ok, ik heb niks te koop, maar ik wil jullie mening.
Overigens vraag ik me nog steeds af wat je nou met dit topic wilt bereiken? And echte server zijnde is het een bagger systeem, te weinig geheugen en ook de opslag zuigt. Zelf heb ik een AMD K6-2 500Mhz, 512MB en 80GB als backup voor bestanden. Die gaat eens in de week aan om de bestanden over te pompen, maar voor de rest is het ook niet veel.

[ Voor 56% gewijzigd door Tomfish op 19-03-2008 18:02 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-02 23:51
Linux distro met Apache, PHP5, MySQL5, PERL, FileZilla FTP server, mailserver.

Verwijderd

Ik wou echt net reageren:
Dit is echt niet de guideluines voor V&A Kerel :X

Het is geen server. Het is een desktop-model wat je wellicht in een ATX kast geplaatst hebt. 4.3GB aan opslag zonder raid is echt niet bijzonder veel. Ik heb nog 17 van dat soort schijven liggen hier, en samen al het 100voudige aan GB's bij elkaar zijn. Je processor is simpelweg te langzaam om er nog iets hedendaags op te draaien, denk aan HDTV streaming of streaming van grote bestanden over het algemeen over het netwerk.

Ik heb zelf ook een (web)server staan en doe voldoet prima voor de dingen die ik heb. Je krijgt echt geen honderden euro's omdat jij toevallig iets hebt weten samen te stellen.

Kortom. Hier op V&A zit je verkeerd als je wel of niet een advertentie verkopen wilt. Het lijkt me meer een waardeschatten wat je poogt terwijl je het spul waarschijnlijk ook niet hebt. Op het forum kan je dat soort vragen wel stellen maar dit is puur bedoeld voor het aanbieden van hardware, en niet om te laten taxeren.
Dus ook niet klakkeloos op het fora :D

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat spul dat je opsomt is nog geen 10e waard :P

Verwijderd

Geen idee wat dit topic in WOS doet, ik zie nergens windows vermeld staan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.