Toon posts:

cd-rom op soundcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nou al een tijdje aan het klooien met een 486 x4 krijg de cd-rom niet draaiend onder DoS

Verwijderd

Ehm... hangt er even vanaf wat je hebt. Voorlopers van IDE was oa. de Panasonic interface, ook 40 pennen (vaak gecombineerd met nog 2 andere CDROM aansluitingen naast elkaar) maar kan echt geen IDE CDROM aan. Daarnaast zit bij de geluidskaart speciale drivers die niet standaard op een Win98 bootdiskette staan.

Dus let even op

Verwijderd

Ik had zelf ook een 486 met 2x cd rom. Maar als je hem op de geluidskaart zet moet hij het doen.

Verwijderd

Bij bijvoorbeeld trust soundcard moet je dus eerst de soundcard installeren, dan vraagt hij vanzelf of hij de cd-rom moet configureren.
Dit werkt niet met drivers die je van internet afhaald, dat moet met de originele diskettes.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Let ook even goed op de jumpers op de soundcard, en bovendien hadden panasonic en nog een andere grote fabrikant (Sony:?)destijds ieder een eigen standaard, ik heb nl. zo'n geluidskaart met twee van die extra connectoren. Ook dus met jumpers in stellen of en zo ja welke cdrom hij moet gebruiken. En inderdaad, onder dos moet het met de drivers van de geluidskaart voor zover ik weet eerst goed voordat je de cdrom kan aansturen. Onder win heb ik het wel voor elkaar gekregen (zonder veel moeite zelfs) maar onder dos is me nog niet gelukt. (ok, ook niet erg veel tijd en moeite in gestoken, maar toch)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P