Submitter gegevens ontbreken?

Pagina: 1
Acties:

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
De afgelopen weken heb ik voor het eerst enkele malen een nieuwssuggestie gedaan. Deze zijn beide opgepikt met een mooi artikel als gevolg, waarvoor allereerst mijn dank! :)

Nu viel me wel op dat beide keren de submitter ontbrak. Een korte tour langs de frontpage leert me dat dit eigenlijk eerder regel dan uitzondering is.

Nu ben ik niet naarstig op zoek naar fame en fortune, maar was wel benieuwd hoe dit kan - even zoeken levert me enkel dit topic op wat niet echt relevant meer is noch op deze situatie van toepassing - het nieuws wordt immers niet onder een andere submitter gemeld maar simpelweg helemaal zonder submitter.

Nu kan ik me voorstellen dat meer mensen dezelfde suggestie doen maar dan zou ik tenminste de naam van de eerste submitter verwachten. Andere optie is dat jullie het nieuws zelf ookal gevonden hadden maar dit zou me vrij toevallig lijken gezien beide keren het artikel enkele uren na mijn submit geplaatst werd.

Iemand die dit kan verduidelijken? :Y)

offtopic:
Het gaat overigens om dit en dit artikel.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Veel artikelen worden gewoon zonder de tussenkomst van een submit van gebruikers door de redactie geplaatst. Dus dan wordt er ook geen submitter bijgezocht om net te doen of hun bijdrage ervoor zorgde dat de redactie van dat nieuwsfeit af wist. Sterker nog, het kan best zijn dat een artikel al af is - maar nog nagekeken moet worden - op het moment dat iemand een submit plaatst.

Of dat bij jouw beide voorbeelden het geval is weet ik natuurlijk niet.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
De redactie begint haar dag doorgaans met het speuren van nieuws door de persberichten uit te pluizen en de feeds van grote fabrikanten af te struinen. Ook andere nieuwssites zijn hierbij soms nog een indicator. Hierdoor gebeurt het meer dan regelmatig dat een user iets submit waar op dat moment al aan wordt gewerkt of wat zelfs al op de site staat.

De eindredactie schoont een aantal keren per dag de wachtrij met submits op, waarbij niet alsnog wordt gekeken of iemand iets submit waar al aan wordt gewerkt. Dit omdat de submitfunctie anders zijn doel voorbijschiet en we iemand geforceerd gaan bedanken terwijl dit eigenlijk niet op zijn plek is. Als dit tot onoverkomelijke frustraties lijkt, hoor ik dat graag ;)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
In tegendeel Wilbert, enkel een gefronste wenkbrauw als dit toevallig meerdere keren gebeurt ;) Bedankt voor de opheldering!

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]