Toon posts:

LightScribe wil niet echt lukken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo, op mijn stage moet ik 50 DVD's branden, en LightScriben met een plaatje er op. Voor de mensen die hier Nero hebben dit is het bestand wat ik wil LightScriben.

Voor de mensen met Nero:
http://cyberdyne.hopto.org/upload/files/1/dvd%20cover.ncd

Voor de mensen zonder Nero:
http://cyberdyne.hopto.org/upload/files/1/nero.jpg

Ik brandt / scribe met een brander van het volgende merk en type: Nec AD-7191S Dit doe ik onder Windows XP sp2 met Nero v8.3.2.1. Verder gebruik ik Verbatin LightScribe Advanced AZO+ DVD+R 16x schijfjes. Ik heb gekozen onder Nero CoverDesigner om de cover met een zo hoog mogelijke kwaltijd te branden.

Echter na 15min wachten komt het schijfje uit de lade, en het enige wat ik zie zijn dunne zwarte streepjes helemaal rondom het oppervlak van de schijf. Geen plaatje, Geen tekst...

Ik kan nog 4 dvd's verknallen.. Een firmware update is mischien een optie. hier kijk ik morgen even naar want op dit moment zit mijn werkdag er weer op. Is er iemand bekend met dit probleem, mischien wel met de oplossing er van? Doe ik wat fout? Moet ik mischien andere software proberen?

Elke vorm van hulp zou zeer gewardeert worden!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 16:31 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Heb je de lightscribe drivers (waarschijnlijk wel anders had je gewoon een foutmelding)?
Gebruik je de speciale lightscribe CD/DVD's?

http://www.lightscribe.com/gettingstarted/index.aspx?id=87

[ Voor 19% gewijzigd door Kixtart op 19-03-2008 18:19 . Reden: Lees niet goed :) ]

☻/
/▌
/ \

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat van de nero site gedownload wat lightscribe zou moeten activeren. Het ziet er naar uit dat dat programmaatje wat jij (jooz) post in je link groter is dan dat wat ik had. Morgen die eens proberen.

Verder Kixtart, zoals in de TS staat gebruik ik dvd's die voor lightscribe geschikt zijn. Staat er gewoon op de doos vermeld.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Is het nu misschien een beetje te laat voor maar er zijn ook printbare dvd's en Cd's te koop. Geven een heel mooi full collor resultaat. Je hebt wel een printer nodig die cd's kan printen (veel cannon modellen kunnen dat). Een groot voordeel is niet alleen dat het er mooi uit ziet maar het is ook nog eens snel. Een print binnen 2min. per schijfje haal je makkelijk.

• markvdijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11-2025
Heb precies hetzelfde probleem. Denk dat er een probleem in de firmware zit. Heb hem namelijk op 1.1, maar maakt geen verschil. Hoop dat er snel een nieuwe update komt, anders blijft dit probleem bestaan :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een oude versie van de LightScribe driver op mijn pc staan. Een firmware update was niet direct vindbaar.. Er word op cdfreaks.com gesproken over een 1.01 firmware.. Ik vermoed dat die er al op staat. Ik ga nu rebooten en nog een dvd proberen te LightScribe'en.. mischien werkt het na de driver update wel goed.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Iig voor de drivers (versie via: eigenschappen van dvd-ding->hardware->driver | systeem->hardware->device manager->eigenschappen dvd-ding->driver):

http://www.sonynec-optiar...dvd-writer-ad-series.html
AD-7191 S-ATA 1.01

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Kixtart, echter werkte het al goed na de driver update. De Sata brander is hier op mijn stage een brrander die we nog moeten verkopen en ik houd dan altijd met firmware / bios updates in mijn achterhoofd de stelregel "Don't fix it if it aint broken!"

Bedankt iedereen voor de hulp, het werkt nu en het werkt goed. :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Anders moet je op de printable dvd tour, maar dan moet je printable dvd's hebben en een printer die dvd's kan printen. Voordeel duurt minder lang en fullcolor, nadeel is denk ik de kosten (kleureninkt). Zien die lightscribe afbeeldingen er nog goed uit?

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1