Toevoegen van hardware lukt niet meer op mijn laptop met XP Pro SP2. Het begon met een USB stick. Deze werkte wel op een andere pc met XP. Maar in de laptop kreeg wel de melding dat er hardware gevonden was, maar de drivers werden niet automatisch gevonden. Ook bij handmatig zoeken lukte dit niet. Vervolgens kwam ik op het idee om de USB controllers te deïnstalleren. Nadat ik dit had gedaan zocht ik weer op nieuwe hardware. Helaas konden deze drivers ook niet gevonden worden, zowel automatisch als handmatig niet. Terwijl ze 2 minuten ervoor gewoon nog werkten. Mijn USB controllers staan nu als Onbekende apparaten in de lijst. 
Ik ben er wel achter gekomen dat er iets met de %systemroot% variabele aan de hand is. Ik kon bijvoorbeeld geen ipconfig gebruiken. Nadat ik in het path alle %systemroot% verwijzingen naar C:\Windows had aangepast werkte ipconfig wel weer. Als ik echo %systemroot% typ dan zie ik wel gewoon C:\Windows. Misschien een losstaand iets... Maar ik heb de indruk dat de driver database van XP corrupt is ofzo. Iemand ideeën?
Ik ben er wel achter gekomen dat er iets met de %systemroot% variabele aan de hand is. Ik kon bijvoorbeeld geen ipconfig gebruiken. Nadat ik in het path alle %systemroot% verwijzingen naar C:\Windows had aangepast werkte ipconfig wel weer. Als ik echo %systemroot% typ dan zie ik wel gewoon C:\Windows. Misschien een losstaand iets... Maar ik heb de indruk dat de driver database van XP corrupt is ofzo. Iemand ideeën?