Toon posts:

Hoe kom ik in de Raid Bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 20:30 ]

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:00

TF

bla bla

als je controller word gestart in de post staat het commando er toch meestal bij?

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Download and run this file. Follow the instructions on screen.
This driver will be necessary when you install a retail version of Windows XP on your system. The VIA VT8237 SATA Raid Controller driver will be installed as well as a diagnostic tool, enabling Windows XP to address the RAID controller.

[ Voor 65% gewijzigd door DenTeD123 op 19-03-2008 16:00 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:56:
Als ik het goed ben ondersteund mijn moederbord een Raid 0 configuratie.
Waar heb je dat gelezen? Dat staat niet bij de link naar je pc die je gegeven hebt...

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat bij de link naar de drivers van mijn Raid,
dus als ik het goed begrijp moet ik eerst Xp opnieuw installeren + die drivers en dan pas kan ik in de raid bios komen?
En wat ik ook niet zeker weet is dat mijn moederboord een raid controller heeft... Heeft iemand enig idee of mijn moederbord Raid0 ondersteund?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 18:06 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:59:
Dat staat bij de link naar de drivers van mijn Raid,
dus als ik het goed begrijp moet ik eerst Xp opnieuw installeren + die drivers en dan pas kan ik in de raid bios komen?
En wat ik ook niet zeker weet is dat mijn moederboord een raid controller heeft... Heeft iemand enig idee of mijn moederbord Raid0 ondersteund?
In de specificaties staat niet dat het wordt ondersteund. Ook hoef je nooit een bestand te downloaden voordat je in de RAID-kan. Staat er iets in de gewone bios over RAID?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, helemaal niets
Dus.. is het nu zeker dat mijn moederbord toch geen raid configuratie ondersteund?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 20:04 ]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-02 22:07

Nutral

gamer/hardware freak

Kijk eens in de bios of je een optie als Raid of misschien AHCI hebt staan. Meestal emuleert een moederbord gewoon altijd ide behalve als je raid aanzet. dan moet je wel drivers hebben om xp te installeren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:03:
Nope, helemaal niets
Dus.. is het nu zeker dat mijn moederbord toch geen raid configuratie ondersteund?
Ik zie nergens staan dat dit moederbord RAID zou ondersteunen. Waar zie je staan dat het wel zo is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het gehoord van een vriend van me, maar volgens mij heeft ie het fout.
Is er nog een andere optie die ik kan doen? ik heb wel eens wat over een software raid gehoord ofzo..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:26:
Ik had het gehoord van een vriend van me, maar volgens mij heeft ie het fout.
Is er nog een andere optie die ik kan doen? ik heb wel eens wat over een software raid gehoord ofzo..
Gezien het in de specs niet staat zal die vriend van je het wel fout hebben.
Je kunt software raid draaien (je kunt alleen niet van die disk booten), wil je hardware of firmware raid, dan zit je toch op een losse PCI/PCI-X/PCIe controller.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik kijk wel even voor een losse controller dan :)
Pagina: 1