Toon posts:

PowerBook G4 maakt veel herrie en valt uit bij zware taken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb hier een g4 die ik uit elkaar heb gehaald en weer in elkaar heb gezet(zo'n powerbook).

Als ik hem gewoon aan heb staan werkt hij goed maar zodra ik iets "zwaars" ga doen, zoals een film kijken maakt hij een pokkeherrie(fan) en na een tijdje valt hij uit. Hiervoor had ik problemen met het powerconnector van de dc-in. Ligt dat hier aan of is het wat anders.

THANKS

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Blijkbaar te heet ja. Kijk die fan maar ff na, want dit hoort natuurlijk niet.

PSN: djmurcielago

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om wat voor een G4 gaat het hier precies en heb je de heatsink of fan losgehaald? Voor dat laatste moet je nl. ook de thermal pads opnieuw aanbrengen (of thermal paste gebruiken).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:12:
Om wat voor een G4 gaat het hier precies en heb je de heatsink of fan losgehaald? Voor dat laatste moet je nl. ook de thermal pads opnieuw aanbrengen (of thermal paste gebruiken).
aha dat zal het zijn. Dus hij wordt te heet, fan wil als een gek hem koelen maar hij blijft heet dus valt uit. Ik heb dat hele gebeuren losgehaald(de heatsink en die thermal pads zitten aan die heatsink. Als ik het goed begrijp moet ik dus nieuwe therpalpads kopen en deze op de processor en moederboard zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:12:
het gaat om een powerbook G4, 12 inch 1,5 ghz

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

offtopic:
Als je wat aan je post heb toe te voegen, zou je dan misschien de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken, in plaats berichten onder elkaar te plaatsen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:47:
offtopic:
Als je wat aan je post heb toe te voegen, zou je dan misschien de [afbeelding] knop willen gebruiken, in plaats berichten onder elkaar te plaatsen :)
sorry!!! Het is me trouwens gelukt. Hij doet het nu en maakt geen herrie meer. Thanks allen

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Wat heb je precies gedaan om het probleem op te lossen? Dat is misschien ook wel handig om met de tweakers te delen.. Ik ben er in ieder geval erg benieuwd naar of het die thermal pads waren :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

@ TS: volgende handig om even een handleiding van ifixit.com erbij te pakken. dit is namelijk al je tweede probleem met dezelfde machine na het uitelkaar halen. succes !

Verwijderd

Topicstarter
Chiron schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:07:
Wat heb je precies gedaan om het probleem op te lossen? Dat is misschien ook wel handig om met de tweakers te delen.. Ik ben er in ieder geval erg benieuwd naar of het die thermal pads waren :)
Ik heb coolpasta gekocht(cooler master) en dat erop gesmeerd. Die thermal pads waren nogal gescheurd. Mijn lappie valt niet meer uit en maakt geen herrie meer.

Ben wel beetje trots op mezelf. De G4 was defect toen ik hem kreeg, ook de behuizing was beetje vervormd en flink gekrast. De laptop zou weggegooid worden. Ik heb de laptop helemaal uit elkaar gehaald en de behuizing mat zwart gemaakt(redelijk mooi geworden). Een connector op het moederbord was afgebroken en die heb ik terug laten solderen(was iets te klein om zelf te doen). Alles weer in elkaar gezet en hij werkt!

Ik had zelf nog geen apple computer dus ben er wel blij mee. We werken hier met veel mac's dus zo gek is een eigen maccie niet.

Het heeft me wel veel tijd gekost. Honderden schroefjes verder maar ik ben tevreden met het resultaat.
Pagina: 1