Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CSS: a:hover {sound: click.wav} ?

Pagina: 1
Acties:

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:31
Zoals de titel al aangeeft, is het mogelijk om met CSS via een a:hover selector een klein wav of ander geluidformaat te laten afspelen?

Via google vind ik enkel ontkenningen :(.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Je kan wel via het element voor blinden geluid laten afspelen, dit horen dan ook alleen maar blinden.

Wat je wel kan doen is een embedded hidden object in je pagina stoppen, dat je vastknoopt aan je bestand, en dan via javascript dat object aanstuurt.

Bedenk wel dat niemand op klikjes in een webpagina zit te wachten (net zoals ik ook niet zit te wachten op een klik op een van de weinige momenten dat ik in IE surf).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Tommy The Cat
Ik begrijp dat jouw antwoord ook ontkennend is en je doorverwijst naar javascript?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

't afspelen van geluid hoort mijn inziens niet onder presentatie (CSS), maar onder behavior (JS): dus ja, ik zou voor JS gaan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Tommy The Cat
Mijn insteek was: css is lichter en eerder ondersteund door de browser. Maar ik weet niet of dat een geldige gedachte is, tov de behaviors wat dus javascript is zoals ik van jou begrijp.

Edit: waar ik op doel is dat oudere computers met oudere software, of extreem beveiligde computers wellicht problemen hebben met het afspelen van javascript resp. om een toelating van het script vraagt...

Edit 2:
Voorbeeld:
http://www.javascripter.net/faq/sound/onhover.htm
Die doet het wel in IE, niet in Opera

[ Voor 49% gewijzigd door Tommy The Cat op 19-03-2008 16:42 ]

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:30
Tommy The Cat schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:50:
Mijn insteek was: css is lichter en eerder ondersteund door de browser. Maar ik weet niet of dat een geldige gedachte is, tov de behaviors wat dus javascript is zoals ik van jou begrijp.

Edit: waar ik op doel is dat oudere computers met oudere software, of extreem beveiligde computers wellicht problemen hebben met het afspelen van javascript resp. om een toelating van het script vraagt...
Dan kan je je ook afvragen of die mensen wel een geluid willen afspelen, oude computers gaan waarschijnlijk stotteren, en extreem beveiligde computers zijn waarschijnlijk ook niet voor geluidjes af te spelen (of hebben niet eens boxen).

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:44
Tommy The Cat schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:50:

CSS staat niet voor niks voor: Cascading Style Sheets. De bedoeling van CSS is dus ook het uiterlijk en de opmaak/uiterlijk van pagina's verzorgen.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:00
Is het wel behaviour? Dan zou een stuk tekst onderstrepen bij een hover ook niet in de CSS thuishoren lijkt mij. Geluid zou toch best onderdeel van de style kunnen zijn?

omniscale.nl

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

posttoast schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:01:
Is het wel behaviour? Dan zou een stuk tekst onderstrepen bij een hover ook niet in de CSS thuishoren lijkt mij. Geluid zou toch best onderdeel van de style kunnen zijn?
Een streepje is toch ook uiterlijk, aangezien je het kunt zien. Het geluid dat een wavje produceert kun je niet zien*.
offtopic:
Zonder extra apparatuur that is

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Good Fella schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:04:
[...]

Een streepje is toch ook uiterlijk, aangezien je het kunt zien. Het geluid dat een wavje produceert kun je niet zien*.
offtopic:
Zonder extra apparatuur that is
CSS heeft ook Text-To-Speech ondersteuning. Dat is toch ook geen uiterlijk?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Tommy The Cat
LuCarD schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:10:
[...]

CSS heeft ook Text-To-Speech ondersteuning. Dat is toch ook geen uiterlijk?
Kun je via dat text-to-speech niet een geluidje laten produceren (voor alle gebruikers)?

Om me als noob in de vraag te mengen wat de grens is tussen uiterlijk en behavior (css / javascript..?).

Dan is het uiterlijk hetgeen waargenomen wordt (idd alleen per oog) zonder dat de gebruiker iets doet.
Dan is de behavior de reactie van de webpagina op een actie van de gebruiker, het nieuw ontstane kan dan echter best via style sheets vormgegeven worden.

Dus m.i. is een a:hover met andere background kleur zowel behavior als style.

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

http://lab.dotjay.co.uk/notes/css/aural-speech/

Mogelijk, maar het wordt niet in veel browsers ondersteund. Zie ook [google=css text-to-speech]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat flash het breedst ondersteund wordt qua geluid afspelen, dus je zou een flashbestand kunnen maken dat audiobestanden kan afspelen, en dat met Javascript aansturen.

Klinkt heel ingewikkeld, maar gelukkig is er al iemand zo gek geweest: http://www.schillmania.com/projects/soundmanager2/. (demo).

[ Voor 23% gewijzigd door Blaise op 19-03-2008 17:52 ]

Pagina: 1