Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:08:
Er zijn meerdere topics hierover misschien even de search gebruiken.
Wat ik je kan vertellen is dat niet elke LCD tv, pc-input via HDMI accepteerd of niet goed.
Bij mij is dat ook het geval, als ik mijn PC aansluit via DVI -> VGA op mijn scherm is het geen probleem. Wanneer ik echter DVI -> HDMI op mijn scherm aansluit werkt dit niet.
Volgens de handleiding ondersteunen mijn HDMI ingangen geen PC-In. (Dit blijkt uit een aantal topics bij meerdere mensen het geval) Controleer dus even de handleiding of jouw scherm het wel ondersteund
Dat staat ook in de handleiding van mijn Samsung plasma, dat er geen PC beeld wordt ondersteund via HDMI. Nou, mooi wel dus

In het begin had ik niet direct beeld, maar na de pc een paar keer opnieuw opgestart te hebben en nog een keer het CMOS te hebben gereset, kreeg ik wel beeld via HDMI. Nu heb ik gewoon altijd gelijk goed beeld als ik de pc aanzet.
Dus zelfs de handleiding moet je tegenwoordig met een korreltje zout nemen

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:52:
Ik kijk al een tijdje films/series via mijn pc naar mijn tv.
Nu van de ene dag naar de andere dag krijg ik als ik mn computer aansluit op mijn tv een groenig beeld.
Zelfs al bij de boottekst. Het lijkt wel alsof alle rode kleuren eruit zijn. De "rode" delen zijn namelijk zwart.
Als ik het via mijn vga kabel probeer dan is er niets aan de hand.
Als ik mijn samsung lcd via dezelfde dvi aansluit is er ook geen probleem.
Bij andere lcd tv geprobeerd(exact hetzelfde type), hetzelfde probleem.
Heb een oude radeon9800XT met de nieuwste drivers.
Iemand enig ervaring met deze problemen ?
Het klinkt alsof jouw dvi poort op je videokaart niet helemaal lekker meer is, of misschien de kabel.
[
Voor 27% gewijzigd door
BackSlash op 20-03-2008 11:19
]
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB