Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag mijn pc aansluiten op mijn 32 inch full hd (zie foto voor aansluitingen).

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee270/PartyDude_69/IMG_0045.jpg
In mijn pc zit een ASUS nVidia GeForce 8800 GTX 768MB.
Dit vind ik over de grafische kaart:

Two dual-link DVI outputs support two 2560x1600 resolution displays

I/O Specification
PCI-Express
HDCP Compliant
TV-Out
HDTV-out
Dual DVI-I
VGA

Welke kabel zou ik hiervoor het best gebruiken?

Alvast bedankt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
DVI-HDMI-convertor en een HDMI-kabel erop? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.htcustomcables.com/images/HDMI%20female%20-%20DVI%20male%20400x300.jpg

Verwijderd

Topicstarter
gaat dit beter zijn dan DVI naar DVI?

• Fire69
HDMI is gewoon DVI met audio erbij, dus dat gaat helemaal geen verschil maken...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een standaard DVI naar HDMI kabel en aangezien het digitaal is hoeft de kabel geeneens 100 euro te kosten. Met een kabel van 20 euro max ( 2,5 meter ofzo ) zit je net zo goed!

DVI zend zelf al de goede signalen over de HDMI poort dus je zit gewoon goed met een standaard kabel. Zo heb ik mijn PS3 aangesloten op mijn PC TFT!

There is no place like ::1

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Nee ik zou gelijk een DVI-HDMI kabel kopen ;) Bespaar je waarschijnlijk wat mee en je hebt geen tussenstukjes o.i.d

Verwijderd

Er zijn meerdere topics hierover misschien even de search gebruiken.

Wat ik je kan vertellen is dat niet elke LCD tv, pc-input via HDMI accepteerd of niet goed.
Bij mij is dat ook het geval, als ik mijn PC aansluit via DVI -> VGA op mijn scherm is het geen probleem. Wanneer ik echter DVI -> HDMI op mijn scherm aansluit werkt dit niet.

Volgens de handleiding ondersteunen mijn HDMI ingangen geen PC-In. (Dit blijkt uit een aantal topics bij meerdere mensen het geval) Controleer dus even de handleiding of jouw scherm het wel ondersteund

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
DVI-I naar HDMI?

Zie voor meer info: Wikipedia: Digital Visual Interface

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05-2025
ik denk haast neit dat het problemen kan vormen. je GK ondersteunt eveneens HDCP.
welke kabel je precies wilt (hdmi met hdmi-dvi convertor of een hdmi-dvi kabel) dat moet je zelf beslissen. de voor en nadelen liggen wel aardig voor de hand. bv dat je in principe met een convertor een DVI-aansluiting op je tv krijgt. let wel op die male en female dingen, welke wil je aan welke kant? (waar wil je de convertor) er zijn tal combinaties hiervan.

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 08:06
Mijn LCD-TV kon niet overweg met het signaal van mijn onboard Geforce6150 DVI-uitgang (zat een DVI-HDMI kabel tussen PC en TV).

Geupgrade naar een ATI XT2600PRO (of wat daar het meest op lijkt) en daarmee werkt het nu prima! Klein zwart randje langs het scherm, maar wel scherp 1360x768 beeld op mijn LCDTV. 100x beter dan via de analoge D-SUB aansluiting.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 22:42

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Niet aan beginnen ! Als je niet weet welke kabel, dan weet je ook vast niet hoe het ingesteld moet worden op de pc :D

• Fire69
Nuttige opmerking...
Je bent dus nog nooit aan iets begonnen waarvan je niet 100% wist hoe het moet? :/

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Oh jawel hoor, maar dan begin ik bij het begin.
Dat is de koppeling leggen tussen de pc en de computer en gan dan naar google.nl type in: kabel+dvi+hdmi vervolgens zie ik een hoop resultaten, weet in ieder geval de eerste stap en ga dan verder zoeken.

Dit in plaats van het openen van een topic voor de kabel, dan hoe het beeld erop moet, dan een over de resolutie etc etc. Welke kabel benodigd is, dat is zo ongeveer het makkelijkste wat je uit moet zoeken imho

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken in de handleiding en dit vind ik er over (begrijp er zelf niet veel van):

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee270/PartyDude_69/IMG_0047.jpg

Maar als de beeldkwaliteit toch altijd dezelfde is, maakt het niet veel uit welke kabel ik neem?

Hier heb ik een DVI naar VGA kabel liggen, maar ik vind het beeld niet optimaal.. (vb. als er een witte achtergrond is met zwarte tekst, komen na de tekst enkele donkerdere streepjes)

als ik echt verschil wil merken is er een grafische kaart met een hdmi uitgang nodig zeker?

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nee dan moet je een kabel hebben DVI - HDMI

Dit is al een aantal keren gezegd door de medetweakers

[ Voor 28% gewijzigd door AndereKoekoek op 19-03-2008 15:33 ]

• Fire69
Tja, DVI naar VGA is een omzetting naar analoog, logisch natuurlijk dat je dan kwaliteitsverlies hebt.
Zoals je op de foto kan lezen kan je via HDMI max 1400x1050 doorgeven ALS je kaart volledig volgens de norm werkt.
Dat kunnen wij ook niet weten natuurlijk.
Je gaat echt geen verschil merken tussen DVI-HDMI of HDMI-HDMI aangezien beide hetzelfde zijn.
In je hanleiding staat duidelijk dat het aan de grafische kaart ligt, of je beeld gaat krijgen of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt voor de snelle reacties ;)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Je moet zoiets hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.world-import.com/images/DVI-HDMI.jpg

Als je kijkt dan zie je bij EXT 6 een extra ingang onder de HDMI, die kan je dus gebruiken voor geluid uit je geluidskaart, met deze kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.mnm-computers.nl/images/Kabels/Audio/Audio_Jack-Jack.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 19-03-2008 15:37 ]

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05-2025
joh wat toevallig: Advertentie Vraag&Aanbod
ze hoeven dus niet duur te zijn.

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

StWesleyT schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:13:
joh wat toevallig: Advertentie Vraag&Aanbod
ze hoeven dus niet duur te zijn.
Net als netwerk kabels hoeven ze niets te kosten, de kabel is net zo standaard als een USB kabel! Goldplated? Oxypoor Crimped? Moonelves smithen during full moon? Daar gaat het niet om!

There is no place like ::1

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

swampy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:52:
Moonelves smithen during full moon?
Goh, waar heb je dat nou vandaan... :') :P

Verwijderd

Ik kijk al een tijdje films/series via mijn pc naar mijn tv.

Nu van de ene dag naar de andere dag krijg ik als ik mn computer aansluit op mijn tv een groenig beeld.
Zelfs al bij de boottekst. Het lijkt wel alsof alle rode kleuren eruit zijn. De "rode" delen zijn namelijk zwart.

Als ik het via mijn vga kabel probeer dan is er niets aan de hand.

Als ik mijn samsung lcd via dezelfde dvi aansluit is er ook geen probleem.

Bij andere lcd tv geprobeerd(exact hetzelfde type), hetzelfde probleem.

Heb een oude radeon9800XT met de nieuwste drivers.

Iemand enig ervaring met deze problemen ?

• BackSlash
  • Laatst online: 07-02 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:08:
Er zijn meerdere topics hierover misschien even de search gebruiken.

Wat ik je kan vertellen is dat niet elke LCD tv, pc-input via HDMI accepteerd of niet goed.
Bij mij is dat ook het geval, als ik mijn PC aansluit via DVI -> VGA op mijn scherm is het geen probleem. Wanneer ik echter DVI -> HDMI op mijn scherm aansluit werkt dit niet.

Volgens de handleiding ondersteunen mijn HDMI ingangen geen PC-In. (Dit blijkt uit een aantal topics bij meerdere mensen het geval) Controleer dus even de handleiding of jouw scherm het wel ondersteund
Dat staat ook in de handleiding van mijn Samsung plasma, dat er geen PC beeld wordt ondersteund via HDMI. Nou, mooi wel dus :) In het begin had ik niet direct beeld, maar na de pc een paar keer opnieuw opgestart te hebben en nog een keer het CMOS te hebben gereset, kreeg ik wel beeld via HDMI. Nu heb ik gewoon altijd gelijk goed beeld als ik de pc aanzet.

Dus zelfs de handleiding moet je tegenwoordig met een korreltje zout nemen :+
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:52:
Ik kijk al een tijdje films/series via mijn pc naar mijn tv.

Nu van de ene dag naar de andere dag krijg ik als ik mn computer aansluit op mijn tv een groenig beeld.
Zelfs al bij de boottekst. Het lijkt wel alsof alle rode kleuren eruit zijn. De "rode" delen zijn namelijk zwart.

Als ik het via mijn vga kabel probeer dan is er niets aan de hand.

Als ik mijn samsung lcd via dezelfde dvi aansluit is er ook geen probleem.

Bij andere lcd tv geprobeerd(exact hetzelfde type), hetzelfde probleem.

Heb een oude radeon9800XT met de nieuwste drivers.

Iemand enig ervaring met deze problemen ?
Het klinkt alsof jouw dvi poort op je videokaart niet helemaal lekker meer is, of misschien de kabel.

[ Voor 27% gewijzigd door BackSlash op 20-03-2008 11:19 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

BackSlash schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:17:
Dat staat ook in de handleiding van mijn Samsung plasma, dat er geen PC beeld wordt ondersteund via HDMI. Nou, mooi wel dus :) In het begin had ik niet direct beeld, maar na de pc een paar keer opnieuw opgestart te hebben en nog een keer het CMOS te hebben gereset, kreeg ik wel beeld via HDMI. Nu heb ik gewoon altijd gelijk goed beeld als ik de pc aanzet.

Dus zelfs de handleiding moet je tegenwoordig met een korreltje zout nemen :+
Ok wat raar maar wel mooi dat het toch werkt. Bij mij werkte het niet (heb de bovenste maatregelen dan niet gedaan) maar misschien dat het ook per videokaart verschild. Ik gebruik XFX 7600GT (DVI HDCP)

Verwijderd

BackSlash schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:17:
[...]

-knip-

[...]

Het klinkt alsof jouw dvi poort op je videokaart niet helemaal lekker meer is, of misschien de kabel.
Heb al een nieuwe kabel gekocht.
En het rare is dat diezelfde dvi poort wel prima werkt met mijn samsung "223bw" oid.

Ben er echt al zo lang mee bezig.
Is het trouwens zo dat wanneer ik mn vga poort op de native resolutie van 1368x768 zet, deze automatisch naar 1080i of 720p gaat ? Want ik krijg nu meestal niet hoger dan 60p.

edit: heb nu zoveel verschillende topics gelezen dat ik echt effe door de bomen het bos niet meer zie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 11:37 ]

• BackSlash
  • Laatst online: 07-02 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:32:
[...]

Ok wat raar maar wel mooi dat het toch werkt. Bij mij werkte het niet (heb de bovenste maatregelen dan niet gedaan) maar misschien dat het ook per videokaart verschild. Ik gebruik XFX 7600GT (DVI HDCP)
Zou kunnen, in mijn HTPC heb ik een Ati HD2400 Pro.
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:34:
[...]

Heb al een nieuwe kabel gekocht.
En het rare is dat diezelfde dvi poort wel prima werkt met mijn samsung "223bw" oid.

Ben er echt al zo lang mee bezig.
Is het trouwens zo dat wanneer ik mn vga poort op de native resolutie van 1368x768 zet, deze automatisch naar 1080i of 720p gaat ? Want ik krijg nu meestal niet hoger dan 60p.

edit: heb nu zoveel verschillende topics gelezen dat ik echt effe door de bomen het bos niet meer zie.
Wel erg vreemd dat dezelfde DVI poort op een andere monitor wel goed beeld geeft.. Heb je de mogelijkheid om met een andere videokaart te testen?

1080i en 720p zijn overigens gewoon 'marketing' termen voor High Definition resoluties... de een noemt 1280x720 720P, maar 1366x768 valt ook weer onder 720P.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 12:21

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Iemand ervaring met de Samsung LE46F86 serie?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Pagina: 1