[Vista MCE] MKV bestand schokt op full screen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.491 views

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 22:37

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een nogal apart probleem:
Wanneer ik een mkv bestand afspeel in Windows Media Player, loopt dit vlekkeloos.
Wanneer ik hetzelfde bestand ga afspelen in Media Center, dan krijg ik om de zoveel seconden een schokje.. erg storend. Maar wanneer ik het venster kleiner maak, dan loopt de film/serie gewoon soepel door. Ook een maximaal venster, geen problemen.
CPU load komt niet boven de 40%

Ik heb gisteren mijn PC een reinstall gegeven, dus vista staat er kaal op.
Op dit moment heb ik Cole2k.Media.-.Codec.Pack.V6.1.0.-Advanced-.32Bit geinstalleerd, tot net was het nog Vista Codec pack 6.1 volgens mij.
Hier dezelfde problemen.

Bij mijn vorige Vista installatie had ik hetzelfde probleem, maar die was vervuild. Nu bij een schone dus weer hetzelfde probleem.
2 herinstallaties geleden werkte het wel, dat weet ik 100% zeker (weet alleen niet meer of ik iets speciaals gedaan heb)
Onder XP MCE werkt alles ook prima.
Ik ben nu aan het testen met een dexter ep. Alle files geven hetzelfde probleem.
Maar ook met deze file (net getest) dezelfde problemen

CPU E6600
Asus p5b
2GB DDR2
8600GT

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Welke codec ik moet installeren.. zie ik iets over het hoofd?
Ik hoor het graag. Nogmaals: in andere players werkt het prima.. ik wil ze alleen niet gebruiken! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 20-03-2008 13:24 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• pinkstrip
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2024
Dit is een probleem waar ik ook gek van wordt. Ik heb al meerdere codecs geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden.
In media player lukt het wel.
Ik ben benieuwd of er tweakers zijn met de oplossing.

iRacing Profiel

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 18:26

EMP

Krulloos!

En wat doen andere codec packs? CCCP bijvoorbeeld?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Empie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:23:
En wat doen andere codec packs? CCCP bijvoorbeeld?
Heb op mijn vorige installatie zoveel verschillende gebruikt. Die ook. Heb hem nog niet geprobeerd op deze kale installatie, maar ga het straks wel proberen.

edit:
Net geinstalleerd, Pc herstart.. ik open.. lijkt goed.. 10 seconden later weer een schok.
Ik maak weer een venster van MC en de film loopt prima verder.
Ik open de film in WMP, loopt prima, full screen--> prima.. ik snap er niets van :/

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 19-03-2008 17:29 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ik denk dat ik het opgelost heb, het lag niet aan de codecs maar aan de drivers.
Installatie van de 163.75 drivers verhielp het probleem bij mij (vandaar dat het 2 installaties geleden wel werkte, toen waren die drivers de nieuwste)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Support op gedownloade eps van copyrighted series gaan we hier niet geven.
Los je mkv ellende eens op zonder gelijk filenames met releasegroup info te posten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.