Toon posts:

[ISA2004] Intranet url redirecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ISA 2004 server staan.
We hebben een intranet website gemaakt die te benaderen is via een langdradige en niet te onthouden url voor de gebruikers.
Nu wil ik dat de gebruikers in de webbrowser kan intypen: intranet.mijnbedrijf.nl ipv de ellelange url.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om de gebruikers intern het intranet op te laten gaan via bovenstaande url, en dat deze dan door ISA server wordt omgeleid naar de eigenlijke url.

Ik heb bovenstaande ingesteld via een web server publisching rule en een web listener maar daarmee krijg ik het niet aan de praat.

Iemand enig idee?
De intranet website hoeft niet van buitenaf benaderbaar te zijn.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 14:37

beerns

it is I, Leclerc

dns?

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 18:23

Muggie

8 pm

Waarom ga je een ISA server gebruiken voor een interne website ?

Je kunt dit op twee manier doen: dns (zoals al aangegeven) en wat misschien mooier is: zet via een GPO bij iedereen een link in de favorites genaamd Intranet :)

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken op dit moment ISA server als proxy server en firewall.
Nu hebben we dus een intranet site gemaakt op een unix machine en deze heeft dus een niet zo makkelijk te onthouden url.
Ik dacht dus even een ISA regel aan te maken waarmee ik de zaak redirect.

Via dns heb ik nog niets ingesteld.
Waar zou ik het moeten instellen?

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 14:37

beerns

it is I, Leclerc

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:31:
We gebruiken op dit moment ISA server als proxy server en firewall.
Nu hebben we dus een intranet site gemaakt op een unix machine en deze heeft dus een niet zo makkelijk te onthouden url.
Ik dacht dus even een ISA regel aan te maken waarmee ik de zaak redirect.

Via dns heb ik nog niets ingesteld.
Waar zou ik het moeten instellen?
Je zou via de DNS server (ga er vanuit dat je een w2k of w2k3 server draait), in de forward lookup zone een alias aan kunnen maken.

Dan kun je bijv een test doen door je nieuwe naam te pingen. Dan zie je dat je 'lange naam' omgezet is naar jouw 'begrijpelijke naam'.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast beerns.

Ik heb nu een host A record aangemaakt in de forward lookup zone en ik kan het adres intranet.mijndomein.nl pingen en die verwijst naar het juiste ip adres.

Als ik via mijn webbrowser diezelfde url in typ dan krijg ik de pagina niet tevoorschijn.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 18:23

Muggie

8 pm

Een A record is geen alias record maar een (je zegt het zelf al) host record, een alias record is een CNAME record ...

Een hostrecord geeft het ip adres van een bepaald netwerkobject (of url) weer, een aliasrecord geeft een url weer die je op een bepaalde server waarnaar verwezen wordt kunt vinden. Daarnaast moet de website zelf ook wel weten dat het naar de betreffende naam moet luisteren (hostheader).

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Thnx muggie, dat was de oplossing!
Case Closed
Pagina: 1