Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikmolenaar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 22:33
Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar een NAS om HD content vanaf de streamen naar enkele clients (Media Center PC's, PS3 en Xbox 360), aangelsoten op full HD schermen. Slechts 1 client zal tegelijkertijd gebruikt worden. Ik heb zeer veel 720 en 1080i/p content, verzameld door downloaden en in verschillende formaten.

Vooral de Conceptronic Grab'n Go NAS Media Store (CH3SNAS) en Synology DS-207+ lijken mij erg interessant, mede door hun hoge lees-snelheid.

Nu krijg ik nergens duidelijkheid of NAS devices voldoende transfer snelheid hebben om dergelijke HD content te streamen naar client PC's. Ik heb ook vernomen dat alleen de transfer snelheid niet voldoende is, daar je ook te maken kan hebben met access time etc. etc. Het lijkt me dat 'first hand experience' the way to go is om hier achter te komen... :)

Wie heeft hier ervaring mee? Zijn de Conceptronic Grab'n Go NAS Media Store (CH3SNAS) en/of Synology DS-207+ in een dergelijke setup goed toe te passen?

Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door erikmolenaar op 19-03-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Wellicht is het een idee als je zelf eens uit zoekt hoeveel bandbreedte een 1080p stream nu eigenlijk nodig heeft. Je kunt dit vervolgens gemakkelijk vergelijken met de maximale bandbreedte van de NAS en als je dan zorgt dat je wat marge (50-20%) hebt zit je snor.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:15
Een netwerk share zou in theorie voldoende data moeten kunnen bieden om HD content te kunnen afspelen.

Wel merk ik dat ik een buffer moet laten vullen. Anders gaat ie als nog haperen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik stream thuis vanaf de server (100mbit) naar de m'n mediacentre (100mbit) met een snelheid van 5-6-7-8 mB/s.
dit is ruim voldoen voor 720i (inclusief surround 5.1)
volgens mij dus ook voor 1080 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb de Synology 207 gehad en kon de meeste HD films zonder problemen afspelen. Sommige hadden echter bij diverse scenes een te hoge bitrate waardoor je haperingen krijgt. Het helpt wel als je de buffer bij de speler hoog zet.

Films die problemen bleven geven zette ik dan maar op de HD van mijn HTPC.

Deze Synology heeft trouwens ook érg veel leuke en handige extra features

[ Voor 11% gewijzigd door AlbertTCB op 19-03-2008 14:57 ]

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Tsja ik speel alles af vanaf mijn NAS. Maar ja het is de Infrant ReadyNAS met gigabit netwerk.
1080p gaat perfect.
Alles gaat zo goed dat de HTPC eigenlijk helemaal geen media files heeft staan op dit moment.
Mijn advies is dus dat je het beste een gigabit vaste lijn neemt of wifi-n met router/accesspoint en ontvanger van dezelfde fabrikant te nemen.

Dan zit je verder wel goed qua speed.

De NAS harde schijf zelf is niet de snelheid beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikmolenaar
mr. TCB schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:54:
Ik heb de Synology 207 gehad en kon de meeste HD films zonder problemen afspelen. Sommige hadden echter bij diverse scenes een te hoge bitrate waardoor je haperingen krijgt. Het helpt wel als je de buffer bij de speler hoog zet.
Mmm interessant! :)
Heeft iemand ook ervaring met de Conceptronic Grab'n Go NAS Media Store (CH3SNAS)?
Volgens mij schelen deze NAS-ers in transfer snelheid nl. niet zoveel..
In prijs daarentegen wel veel (als je zoals ik alleen een media server nodig hebt) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door erikmolenaar op 19-03-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
hasato schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:36:
[...]

Heeft iemand ook ervaring met de Conceptronic Grab'n Go NAS Media Store (CH3SNAS)?
In prijs daarentegen wel veel (als je zoals ik alleen een media server nodig hebt) ;)
Op GoT hoor je niet te vragen om ervaringen, maar hoor je er naar te zoeken. Het is nogal pretentieus om te verwachten dat iedereen met relevante ervaringen die 'eventjes' voor jou in jouw topic gaat posten. Op GoT werkt het dan ook andersom, ervaringen worden meestal in ervaringen-topics verzamelt en iemand die op zoek is naar ervaringen kan ze daar vinden. Het grote voordeel is dat men zijn/haar ervaring maar eenmalig hoeft te posten en niet iedere keer als iemand er om vraagt.

Verder zijn er uiteraard nog de reviews die wellicht ook voor dit apparaat gepost zijn en tot slot kun je ook nog even met een zoekmachine gaan zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door kalizec op 19-03-2008 16:33 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikmolenaar
Sorry voor het ongemak. Ik dacht dat deze ervaring wel van toepassing was, daar er nog geen reacties in andere topics waren over het succesvol streamen van HD materiaal met een NAS. Aangezien beide in opkomst zijn, is het wellicht voor 'lotgenoten' te weten welke NAS hiervoor geschikt is. Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

mr. TCB schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:54:

Films die problemen bleven geven zette ik dan maar op de HD van mijn HTPC.

Deze Synology heeft trouwens ook érg veel leuke en handige extra features
Kan dat niet komen omdat de HTPC zelf het gewoon niet kon verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:16
hasato schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:36:
[...]

Ik heb een CH3SNAS, met een samsung spinpoint 1TB schijf. Speelt 1080p x264 soepel af over 100Mbit, dus dat moet wel gaan lukken.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-12-2020
Ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die 'succesvol' de PS3MediaServer gebruiken op een NAS (bijv. de netgear readynas nvx oid) om HD-content te transcoden naar een ps3/xdoos..
Lees zo veel verschillende verhalen op diverse fora van gaat prima tot het haperd als een gek......
Hier iemand een idee over?
:?
Pagina: 1