Toon posts:

[iPod 5G] Muziek kopiëren naar iTunes*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben in het bezit van een ipod video 30GB, met ongeveerd 25GB aan albums.
Nu maakte ik altijd backup's van mijn cd's op mijn PC en vervolgens een kopie voor op mijn ipod.
Nu heeft een tijd geleden mijn externe HD het begeven en kan ik niet meer bij mijn muziek backup's komen (verschillende rescue programma's geprobeerd)

Nu wil ik ipv al mijn cd's (200+) opnieuw rippen en converteren naar mijn pc de backup's die op mijn Ipod staan in een keer naar mijn PC overzetten. Nu weet ik dat je dmv hidden files en bestanden aanzetten wel bij de muziek op de ipod kan. Maar dan is het allemaal ge-encrypt en doorelkaar gezet.

Nu zoek ik een programma (liefst gratis, maar hoeft niet) dat gemakkelijk in een keer, alle muziek naar mijn PC kan exporteren maar daarbij ook gelijk de namen (tags) weer goedzet en in de juiste map zet (zoals ze op de ipod zijn gezet)

Ik heb al redelijk gezocht en een aantal (freeware) programma's geprobeerd maar hierbij zijn niet alle mogelijkheden mogelijk die hierboven zijn beschreven.

Weet iemand een programma die dit kan, en heeft iemand er ervaring mee. Wil namelijk liever geen programma aanschaffen als ik niet zeker weet dat het mogelijk is en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Kan dit niet gewoon met Itunes dan? Wat een nare streek van die ipod is dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:37:
Kan dit niet gewoon met Itunes dan? Wat een nare streek van die ipod is dit...
Voor zover ik weet en heb kunnen vinden niet, dit is als beveiliging zodat mensen geen muziekbestanden kunnen uitwisselen die bijvoorbeeld illegaal zijn verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kan beter in het Apple Talk subforum gaan kijken, daar horen volgens de PMD Policy de iPod vragen namelijk thuis. Misschien dat daar al tips staan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Dit topic hoort eigenlijk in Apple Talk. Maar dat zal RoD straks nog wel doen :). Er is over dit onderwerp ongelofelijk veel te vinden met de GoT search. Maar ik zal je toch even op weg helpen.

Op iLounge is de volgende guide verschenen waarin de beste programma's om dit te doen (betaald en gratis) met elkaar vergeleken worden. Daarmee moet je een goede keuze kunnen maken.

Overigens kun je inderdaad ook gewoon verborgen bestanden weergeven aanzetten in Windows en gewoon alles van je iPod in iTunes slepen. Als je iTunes vervolgens de mappenstructuur laat beheren, zal alles netjes worden terug gekopieerd naar je harde schijf. Hierbij blijven alle tags bewaard en wordt de mappenstructuur: artiest --> album.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 11:36

Arethusa

Niet die server

Is Sharepod niet wat voor jou?

Weet niet echt of dit wel aan je voorwaarden voldoet. Voor mijn ipod nano werkt dit programma in ieder geval prima

[ Voor 35% gewijzigd door Arethusa op 19-03-2008 13:49 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees even mee, heb zelfde probleem.
Heb op vakantie van iemand heel veel leuke muziek op me Ipod gezet. Thuis gekomen kan ik het dus mooi niet op me HD zetten....

Vooral jammer zins vrienden van me het ook graag op hun MP3 speler willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

de laatste keer dat ik het probeerde (gewoon hele hidden folder in mediaplayer slepen) gaf hij netjes alle artiest en track namen aan. alleen filenaam dus niet. denk dus dat als je alles in je mediaspeler gooit dat ie het gewoon snapt. misschien automatisch namen veranderen via foobar? daar zit een functie in om bestanden te veranderen (file operations ofzo).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.paaJ schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:49:
de laatste keer dat ik het probeerde (gewoon hele hidden folder in mediaplayer slepen) gaf hij netjes alle artiest en track namen aan. alleen filenaam dus niet. denk dus dat als je alles in je mediaspeler gooit dat ie het gewoon snapt. misschien automatisch namen veranderen via foobar? daar zit een functie in om bestanden te veranderen (file operations ofzo).
Bij mij staat er mappen in iets van dit idee zeg maar

aaa
aab
aac
abc
abb
abc

Daar word je dus geen wijs uit. Je kan wel de muziek gewoon afspelen met Media player... Maar als je zo een nummer zoekt is het ondoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:46:
\Overigens kun je inderdaad ook gewoon verborgen bestanden weergeven aanzetten in Windows en gewoon alles van je iPod in iTunes slepen. Als je iTunes vervolgens de mappenstructuur laat beheren, zal alles netjes worden terug gekopieerd naar je harde schijf. Hierbij blijven alle tags bewaard en wordt de mappenstructuur: artiest --> album.
Dit heb ik ook geprobeerd, het grootste probleem is (van mijn kant) ik werkt eigelijk alleen maar met bestandsnamen. De Tags zijn maar half up-to-date, aangezien dit zoveel werk is kloppen bij mij lang niet alle tags. Hierdoor als ik deze methode gebruik krijg ik heel veel mappen met verschillende nummers omdat de tags daar niet goed staan ingesteld.

Ik had denk ik beter kunnen vermelden dat het meer ging om de juiste bestandsnamen.
Overigens als het eenmaal aan de praat heb ga ik tog al mijn tags maar eens updaten.
Arethusa schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:46:
Is Sharepod niet wat voor jou?

Weet niet echt of dit wel aan je voorwaarden voldoet. Voor mijn ipod nano werkt dit programma in ieder geval prima
Van wat ik zo op de site kan ziet/lezen ziet het er goed uit, vraag me alleen af of dit tevens ook niet alleen werkt als je de tags volledig goed hebt ingesteld.

Als ik vanavond thuis ben ga ik dit programma wel even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:41:
[...]

Voor zover ik weet en heb kunnen vinden niet, dit is als beveiliging zodat mensen geen muziekbestanden kunnen uitwisselen die bijvoorbeeld illegaal zijn verkregen.
Dat is toch verschrikkelijk! ik hoop dat je er dan ook echt niet voor betaald hebt die bestanden... No pod for me...

Reorganize je muziek met foobar of mediamonkey en tag alles goed. Kost misschien ff wat tijd, maar het schept voldoening als je alles eenmaal op orde hebt en dan zou je nu geen probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoedje schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:46:
Dit topic hoort eigenlijk in Apple Talk. Maar dat zal RoD straks nog wel doen :).
:Y
En daarbij een gratis titelfix naar [iPod 5G] Muziek kopiëren naar iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:13
Google eens op Senuti.. Ja, dat is inderdaad het omgekeerde van Itunes en dat is ook precies wat het programma doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig heb ik de eerste 3 geprobeerd, deze werkte aardig maar kon niets met de filenames omdat mijn tags niet helemaal kloppen.

De 4e was had ik bekeken, hier stonden wel goede dingen tussen maar te weinig gebruikerservaringen. Voor dat ik een programma aanschaf ik ik toch weten of het kan wat ik ermee wil doen.

Heb gisteren uiteindelijk dus Sharepod gebruikt, hiermee kon ik instellen of de tags of filenames worden gebruikt.
wat dus precies was wat ik zocht. het is nu dus gelukt om al mijn muziek van mijn ipod te halen met de orginele bestandsnamen.

Nu ga ik vanavond aan de slag al mijn tags goed in te stellen, deze wil ik nu toch wel een keer goed op orde hebben!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 10:23 ]

Pagina: 1