Ik zit met het volgende probleem:
Er is een tabel renners, deze tabel bevat informatie aan welke wedstrijden de renners meedoen.
Ik wil deze tabel graag per ploeg in 1 keer kunnen updaten.
Wat heb ik al gedaan:
Een SELECT selecteert netjes de renners in de ploeg en in een form krijgt iedere renner in de while lus zijn eigen checkbox , de checkbox is al gechecked als de renner op dit moment in de selectie zit, anders niet.
nu wil ik door te unchecken renners uit de selectie halen en door checken toe te voegen aan de selectie.
Hierna ga ik een foreach in, die de check kan zetten, maar het lukt mij niet om de NIET gecheckte renners uit de selectie te halen. Althans ik kan niet bedenken hoe dat zou moeten werken omdat de foreach alleen de gecheckde id's teruggeeft.
Hoe kan ik ook de niet gecheckte (renners)id's teruggeven om deze te updaten ?
Er is een tabel renners, deze tabel bevat informatie aan welke wedstrijden de renners meedoen.
Ik wil deze tabel graag per ploeg in 1 keer kunnen updaten.
Wat heb ik al gedaan:
Een SELECT selecteert netjes de renners in de ploeg en in een form krijgt iedere renner in de while lus zijn eigen checkbox , de checkbox is al gechecked als de renner op dit moment in de selectie zit, anders niet.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| while ($kies = mysql_fetch_array($meedoen)) { $renner= $kies['id_renner']; $ronde= "ronde_".$rd_id; if ($kies["$ronde"] == "J" ){ echo $kies['naam_renner']; echo '<input type="checkbox" name="id[]" value="'.$renner.'" checked="checked"><br>'; } else { $renner = $kies['id_renner']; echo $kies['naam_renner']; echo '<input type="checkbox" name="id[]" value="'.$renner.'" ><br>'; } } |
nu wil ik door te unchecken renners uit de selectie halen en door checken toe te voegen aan de selectie.
Hierna ga ik een foreach in, die de check kan zetten, maar het lukt mij niet om de NIET gecheckte renners uit de selectie te halen. Althans ik kan niet bedenken hoe dat zou moeten werken omdat de foreach alleen de gecheckde id's teruggeeft.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| foreach ($_POST['id'] AS $id ){ echo $id.'<br>'; // echo voor controle $value = "UPDATE renners SET ronde_$rd_id = 'J' WHERE id_renner = ".$id." " ; $geselecteerd = mysql_query($value) or die ("FOUTJE: " . mysql_error()); if (mysql_query ($sql)) { // okee } } |
Hoe kan ik ook de niet gecheckte (renners)id's teruggeven om deze te updaten ?