Toon posts:

DVD brander, vind alleen DVD's nog leuk maar CD's niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DVD brander wil alleen nog maar DVD's branden. CD's weigert hij. Als ik er een cd in doe en probeer te branden met Nero dan geeft hij aan dat er geen cd in zit en dat ik er een cd in moet doen. Terwijl DVD's geen probleem is.

Hetgeen ik al gedaan heb, is Nero opnieuw geinstalleerd en de drivers opnieuw geinstalleerd. Laser schoongemaakt met wattenstaafje en alcohol. Diverse soorten cd's geprobeerd. Maar hij blijft ze weigeren.

Mijn vraag is, is het een software probleem of ligt het echt aan de brander zelf. Dit omdat DVD's het wel gewoon doen. Een brander kost tegenwoordig niet veel meer, dus ik lig er niet wakker van om er een nieuwe in te zetten. Maar als het software matig is, is dat natuurlijk zonde.

Iemand suggesties?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Misschien even de laatste firmware eroverheen flashen? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al gedaan, geeft geen resultaat. Het vreemde is dat hij in het begin het wel altijd prima gedaan heeft. Toen gaf hij ineens wat problemen met cd's, als ik dan de cd er een aantal malen in en uit deed, pakte hij het ineens op.

Verwijderd

Topicstarter
En nu dus helemaal niet meer

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 19:43

JW1

Worden orginele en al gebrande CD's nog wel gezien in de verkenner? Kun je nog opstarten vanaf CD's (dus gebruiken buiten Windows)? Heb je andere merken lege CD's geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij leest cd's nog wel gewoon. En ik heb al diverse merken cd's geprobeerd. TDK, Aro, verbatim.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:07:
Dat heb ik ook al gedaan, geeft geen resultaat. Het vreemde is dat hij in het begin het wel altijd prima gedaan heeft. Toen gaf hij ineens wat problemen met cd's, als ik dan de cd er een aantal malen in en uit deed, pakte hij het ineens op.
Hoe reageert de brander op andere brandsoftware; alcohol of cloneCD...

Jouw beschrijving odte me opeens denken aan een oude 'Laser Calibration Error' die iemand alleen bij Nero kreeg en zo niet kon branden...

• JW1

JW1

Kun je ook andere brandprogramma's proberen? Direct via de verkenner, CloneCD, Alcohol 120%?
Sorry, dubbelpost.
Is het geen melding van Nero dat hij een schijf met grotere capaciteit verlangt?

[ Voor 7% gewijzigd door JW1 op 19-03-2008 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Nero geeft aan dat ik een cd-r/rw erin moet doen. Dat doe ik dus ook, en daarbij blijft hij dan aangeven dat er niets in zit. Maar als ik nero niet geopend heb en ik doe er dan een lege cd in, dan herkent hij hem ook niet in de verkenner. En als ik het dan probeer via bijv. windows mediaplayer dan geeft hij ook aan dat er geen lege cd in zit. Dus het lijkt wel of de brander een lege cd niet herkent.

• JW1

JW1

Maar als ik nero niet geopend heb en ik doe er dan een lege cd in, dan herkent hij hem ook niet in de verkenner. En als ik het dan probeer via bijv. windows mediaplayer dan geeft hij ook aan dat er geen lege cd in zit. Dus het lijkt wel of de brander een lege cd niet herkent.
Doen programma's als Alcohol en CloneCD dat ook?
Het kan zijn dat Windows (en mediaplayer) Nero bestanden gebruiken om mee te branden.
Probeer indien mogelijk de brander in een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een trialversie van Alcohol 120% geprobeerd, maar ook dan geeft hij aan dat ik er een lege cd in moet doen, terwijl deze erin zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een DVD aan het branden en dat is geen probleem. Zou het dan aan de cd's liggen?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Je gaf eerder aan dat verschillende merken het probleem gaven.. mag je dus uitsluiten :)

Ik denk dat je laser niet meer helemaal jofel is :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja je zou het haast denken, maar waarom leest hij dan wel cd's en kan hij ze niet branden. En leest hij DVD's en kan die WEL gewoon branden. Heel appart.

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:19
Ik heb ditzelfde probleem ook al een keer gehad. Bij mij bleek dat te komen door de SPTD Driver. Misschien handig om die eens opnieuw te installeren. Het is in ieder geval een softwarematig probleem. Ik had dit dus met DVD's en niet met CD's.

Verwijderd

Topicstarter
SPTD driver......nou moet je me even helpen, dat zegt me niet heel veel.

• JW1

JW1

Dit is een driver die gebruikt wordt voor geemuleerde drives. Die worden dan aangesproken alsof ze op een SCSI-controller zitten. Misschien werkt de ImageDrive van Nero ook wel via zo'n driver...
Het makkelijkst is toch even de drive in een andere machine te testen (dus met andere Windows install).

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

^^ mocht je geen andere machine voorhanden hebben, maar wel een USB-PATA/SATA kabel, dan kun je de brander ook eventueel zo proberen, aangezien USB losstaat van je huidige IDE-installatie :)

Pagina: 1