Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wie kan mij meer vetellen over "chapel"

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views

Verwijderd

Topicstarter
hoI,

Ik ben bezig om te proberen in te loggen op een supercomputer biiv. de Red Storm

https://computing.llnl.gov/?set=access&page=red_unclass

is er iemand die me hiermee kan helpen want ik weet wel het een en ander van de oudere programmeertalen (o.a. assembleer, pascal, c++ etc.) maar dit gaat met toch iets anders dan eventjes een patch schrijven voor een paswoordje dat je moet invullen bij het installeren van software. Ik weet dat het een ongebruikelijke vraag is, maar wie weet zit er iemand bij die me verder kan helpen.

Ook zou ik graag willen weten wie me meer kan vertellen over een nieuwe programmeertaal genaamd " chapel" die speciaal is ontwikkeld voor het gebruik van bepaalde hypercomputers. Googlen levert te weinig op en alleen de broncode is vrij omdat het nog in ontwikkeling is, maar ik wil me graag deze taal eigen maken om weer verder te kunnen.

Alvast bedankt,

potter

p.s.: Ik heb dit ook al geplaatst op het forum van de OS-systemen en op het forum van UBUNTU. Dus hopelijk nemen jullie me dit niet kwalijk. groeten, potter

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Allereerst; crossposten zijn we hier niet blij mee. Daarnaast gaat het hier in PRG over zélf programmeren en de concrete vragen die je daarbij tegenkomt; je "iets" vertellen over "chapel" hoort daar dus niet bij. Koop daarvoor een boek, zoek online documentatie of wend je tot de makers.

Overigens:
Please note: New Red Storm users are required to take a class, Sandia Drivers License, before log-in access will be granted. You must take the class only once if you have requested an account on either or both resources, i.e., Redstorm and Redstorm-s. You do not need to take the class each time you log into the machines.
Misschien dat je die class maar eens moet nemen dan? ;)

Tot slot snap ik ook nog eens geen fluit van je vraag. "Ik ben bezig om te proberen in te loggen op een supercomputer biiv. de Red Storm...maar dit gaat met toch iets anders dan eventjes een patch schrijven voor een paswoordje dat je moet invullen bij het installeren van software".... dus :? Je verwacht toch niet dat we 1 of ander 'raad het password'-tooltje voor je gaan schrijven, wel? In dat geval mag je Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik ook nog even gaan lezen.

Overigens: Chapel -> specs. 2 seconden zoekwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 19-03-2008 11:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.