Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel 2003] Update Query in een batch script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij gebruiken een Excel sheet om een lading gegevens uit een database (MSAccess) te trekken om vervolgens op te slaan als CVS bestand.

In deze Excel sheet is dus een Data Query verwerkt welke je met de hand moet refreshen.

Zoals het topic titel al doet vermoeden zou ik dit graag willen batchen in een script. Iemand hier enige ervaring mee?

Wat ik dus wil

* Excel sheet openen
* Data refreshen
* Opslaan als CSV
* Excel sluiten

Is dit mogelijk? Ik heb veel gezocht op Google, maar eigenlijk niks gevonden wat ook maar in de buurt komt.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al naar AutoIt gekeken? Daar kan je erg veel mee en het is nog freeware ook. :Y)

Of misschien dat je vanuit een batch-script een Excel-sheet aan kan roepen die middels een macro het gewenste doet.

[ Voor 40% gewijzigd door pven op 19-03-2008 10:47 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
Je kan het in VBS achtige talen doen. Echter, wat misschien een optie is, zijn de autostart macro's van een excel bestand.
Je logica wordt dan:
-Open bestand (de gebruikersactie, maar je kan dit ook in een simpele batch proppen)
-On open macro loopt en vernieuwd je query en shrijft csv weg. Kan eventueel ook nog het excelbestand weer sluiten.

Lijkt me een stuk makkelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door onkl op 19-03-2008 10:52 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nog makkelijker lijkt me om Access dat CSV bestandje te laten genereren?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Lustucru schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:54:
Nog makkelijker lijkt me om Access dat CSV bestandje te laten genereren?
Zou kunnen, alleen staan er in mijn Excel sheet nog wat extra dingen die niet uit die Queru komen.
Ook doe ik veel opmaak (komma's vervangen door punten enz enz).

Verwijderd

Topicstarter
onkl schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:52:
Je kan het in VBS achtige talen doen. Echter, wat misschien een optie is, zijn de autostart macro's van een excel bestand.
Je logica wordt dan:
-Open bestand (de gebruikersactie, maar je kan dit ook in een simpele batch proppen)
-On open macro loopt en vernieuwd je query en shrijft csv weg. Kan eventueel ook nog het excelbestand weer sluiten.
Lijkt me een stuk makkelijker.
Daar ga ik eens naar kijken...

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:46:
Heb je al naar AutoIt gekeken? Daar kan je erg veel mee en het is nog freeware ook. :Y)

Of misschien dat je vanuit een batch-script een Excel-sheet aan kan roepen die middels een macro het gewenste doet.
Ziet er leuk uit! Even kijken hoe ik het kan toepassen.. toch blijf ik een script prefereren.
Pagina: 1