[Thunderbird] Weergaveproblemen*

Pagina: 1
Acties:

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 09:19

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Als ik onder Leopard, thunderbird draai, en selecteer dat ik alle emails wil zien. Ongeacht ongelezen of niet. Dan zie ik niet alles. Pas als ik naar een mail ga zoeken, dan komt hij tevoorschijn.

Dit vind ik niet echt handig.
Nu is het zo, dat ik al een x aantal keer thunderbird geupgrade heb. En de mailbox is ook een paar keer verhuisd, van windows naar apple. Ook is de apple een x aantal keer geupgrade naar de nieuwste versies.

Maar mijn vraag is dus, of jullie weten, hoe ik thunderbird weer zover kan krijgen, dat hij al mijn mail laat zien, als ik dat selecteer. En niet zoals nu, dat als je iets gelezen hebt, dat de enige manier om het weer te zien is, te zoeken ernaar.

Ik heb met google geprobeerd te zoeken hierop, maar het laat zich een beetje lastig omschrijven.

Het zou ook kunnen dat het meer een thunderbird als apple talk probleem is. Maar ik draai het onder apple.. dus daarom post ik het hier.

ik hoop dat het " probleem" duidelijk is...

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Denk dat het fout is gegaan op het moment dat je van Windows naar Mac bent gaan kopieren. Mijn Thunderbird werkt hier al jaren heel goed, inclusief upgrades (niet vanaf Windows geimporteerd) en heb het probleem niet. :)

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Is er binnen os x een configuratie bestandje van thunderbird, die ik evt. weg kan knikkeren, zodat hij die zelf opnieuw aanmaakt.

Het rare is dat dit ook een hele tijd goed gegaan was, maar vanaf versie x van thunderbird begon dit "probleem" dus. Ik zal binnenkort eens proberen thunderbird opnieuw te installeren, en dan de mail weer importeren/ configuratie aanpassen.

het komt er dus op neer dat als je de optie kiest alles tonen, dat hij dat dus niet doet.
Ik moet er wel bijvertellen dat er totaal iets van 30.000 mailtjes in de inbox staan, misschien geeft dat problemen?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
klein schopje, iemand?

wat trouwens misschien ook nog wel handig is om te vertellen, is dat ik dit "probleem" zowel op een emac (g4) als een imac (intel cd) heb.

Ik meen me te herinneren dat het door een thunderbird update komt, maar ik zal er nog een keer verder naar kijken.

[ Voor 85% gewijzigd door jpm.lensen op 27-03-2008 15:49 ]

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
vandaag was ik er nog even verder mee gegaan.
maar als ik de mail wil importeren in Mail, dan zie ik mijn inbox niet staan.
terwijl deze eigenlijk het belangrijkst is?
willem169 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:14:
Denk dat het fout is gegaan op het moment dat je van Windows naar Mac bent gaan kopieren. Mijn Thunderbird werkt hier al jaren heel goed, inclusief upgrades (niet vanaf Windows geimporteerd) en heb het probleem niet. :)
dit lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien het een tijd, na de import van windows, wel goed gewerkt heeft.....

[ Voor 56% gewijzigd door jpm.lensen op 30-03-2008 15:33 . Reden: reactie toegevoegd ]

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Het heeft even geduurd, maar hierbij een update:
1. als ik het grote mail bestand, de inbox samen met de msf file naar windows kopieer, en daar open, dan werkt de weergave wel goed.
2. als ik op de mac, mijn profile directory weg gooi, en opnieuw de instellingen aanpas, en dezelfde inbox gebruik, dan heb ik opnieuw hetzelfde probleem. dit had ik gedaan met een andere thunderbird installatie.
3. nu zit ik weer in dezelfde situatie, dankzij time machine, heb ik de thunderbird directory onder de libary gerestored.

iemand nog andere ideeen, ik begin nu te vermoeden dat het ergens anders als het profile is, waar de fout zit, maar waar?

Pagina: 1