Toon posts:

VGA afdekdopjes ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk in een computershop en regelmatig plaatsen wij moederborden met on-board vga waarbij de klant dan ook voor de spellen een extra pci-x kaart wenst vanwege spellen. De on-board wordt dan natuurlijk uitgeschakeld, maar de fysieke aansluiting op de achterzijde van de pc blijft.

Regelmatig komt het dan ook voor dat een klant belt met de mededeling dat hij geen beeld heeft omdat de monitor op de verkeerde aansluiting zit.

Nu levert bijvoorbeeld HP systemen regelmatig met kunststof afdekdopjes over de 2e vga aansluitng.
Ik heb heel wat af ge-googled en diverse leveranciers gebeld, maar ik kan dergelijke dopjes nergens bezetten. Weet iemand óf deze los verkrijgbaar zijn,en zo ja: waar !

Bij voorbaat dank !

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/img/buyoffer/100237311/Motherboard_VGA_Port_Plastic_Cover.jpg

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:29
Is soms een labelwriter geen optie? Je kan een label met de tekst DISABLED of UITGESCHAKELD op de vga uitgang plaken. De gebruik zal waarschijnlijk eerst de tekst lezen en dan een andere slot proberen te vinden waar de vgakabel inpast.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 17:44

Super_ik

haklust!

heeft molex niet van dit soort spul?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Hier op't werk zitten zo'n kapjes (niet 100% zoals de pic die jij post) over alle vga-kabels die bij onze LG-schermen worden geleverd.
Ook op de DVI-naar-dual-vga-kabels van Matrox zitten ze.
Ik veronderstel dat dat bij andere merken ook wel zo is?
Aangezien je in een computershop werkt, kan je dat wel even checken waarschijnlijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 19-03-2008 10:33 ]

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 21:24
Welke klant is er nou zo dom om wél een extra pci videokaart te bestellen maar dan niet de monitor daarop aan te sluiten? :S

Volgens mij gewoon even een kwestie van mondelinge uitleg wanneer de pc opgehaald wordt.

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:32:
Hier op't werk zitten zo'n kapjes (niet 100% zoals de pic die jij post) over alle vga-kabels die bij onze LG-schermen worden geleverd.
Aangezien je in een computershop werkt, kan je dat wel even checken waarschijnlijk?
Bij ons ook, HP schermen, 3 Kabels er bij, is 6 van die dingen per scherm.
Gooi ze altijd weg.
MaCk- schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:42:
Welke klant is er nou zo dom om wél een extra pci videokaart te bestellen maar dan niet de monitor daarop aan te sluiten? :S

Volgens mij gewoon even een kwestie van mondelinge uitleg wanneer de pc opgehaald wordt.
Jij kent de gemiddelde pc gebruiker dus nog niet XD

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 10:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:32:
Op de meeste schermen zit inderdaad wel een doorzichting afdekdopje.
Deze hebben alleen alleen niet de mogelijkeheid om het vast te zetten.
We hebben wel eens die dopjes met dubbelzijdige tape bevestigd op de vga-aansluiting,
maar dat is natuurlijk niet een hele nette oplossing.

• Fire69
  • Laatst online: 22:33
Tja, de netste oplossing is zorgen dat de klant geen MB met onboard-vga besteld hé :P

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:43:
[...]

We hebben wel eens die dopjes met dubbelzijdige tape bevestigd op de vga-aansluiting,
Goeie oplossing. En als je er een label op plakt snapt 99% van de mensen dat ze die aansluiting niet moeten hebben.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hé ik heb hier ook wel eens naar gezocht!

Enige wat ik toen gevonden heb is deze bij Intel. Maar dat zijn volgens mij dezelfde kapjes waarover hier al gesproken wordt. De kapjes die jij bedoelt zijn netter omdat ze vastgeschroefd worden inderdaad.

• Nielson
  • Laatst online: 00:41
Kan heel mooi met een paar druppeltjes uit een lijmpistool, is ook weer makkelijk te verwijderen indien noodzakelijk.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Ik denk dat je niet zo heel veel opschiet met die kapjes. Oke, een klein groepje klanten zal nu verder gaan kijken en concluderen dat de monitor in dat andere poortje moet, maar ik denk dat een grote groep zo'n beschermkapje juist als reden ziet om daar de monitor op aan te sluiten, van heel veel apparatuur moet je namelijk dingen afslopen voordat je er dingen op aan kunt sluiten. En dan hebben we nog nieuwsgierigheid: "he, er zit een kapje, even kijken wat er achter zit. Oh, verrek, dus daar moet de monitor...". In mijn ervaring wint nieuwsgierigheid het van het uitzoeken en beginnen mensen met kapjes loshalen/losschroeven voordat ze naar een makkelijkere manier zoeken.

De labelwriter lijkt mij een goeie, eventueel twee stickers (eentje voor de disabled poort, eentje waarop staat DEZE MOET JE DUS WEL HEBBEN !!!111!1!!).

Verwijderd

Als het probleem is dat de mensen niet weten dat ze de verkeerde hebben dan is de oplossing denk ik ook niet om er een weinig zeggend kapje over een poort te doen. Heel vaak moet je iets wegschuiven, indrukken of wat dan ook om een aansluiting tot stand te brengen. Als ik een kapje zou zien zou ik em er gewoon afhalen..
Ik ben eens met anderen, dubbel labelen is veel beter, dat is ondubbelzinnig en duidelijker voor de klant.
Kan heel mooi met een paar druppeltjes uit een lijmpistool, is ook weer makkelijk te verwijderen indien noodzakelijk.
Als mijn computerboer een lijmpistool gebruikt ben ik vlug bij een ander. Dat ik het zelf regelmatig gebruik wil niet zeggen dat ik het van mijn winkel verwacht. Het begint met het afsluiten van een poort, en dan later lijmen ze je hardeschijf, videokaart, moederbord, coolers etc ook gewoon vast omdat je dan niet zo'n lastige schroevendraaier hoeft te gebruiken :o .

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 20:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:17:
Hallo,

Ik werk in een computershop en regelmatig plaatsen wij moederborden met on-board vga waarbij de klant dan ook voor de spellen een extra pci-x kaart wenst vanwege spellen.
Uhm, PCI-X en spellen :?

Volgens mij zijn het niet alleen je klanten die verward zijn, je bedoelt waarschijnlijk PCI-E :z

Verder werk ik ook in een bedrijf met klanten die de raarste dingen doen (5% van telefoonverkeer kwam door mensen die op standby-knoppen drukten en niet snapten waarom het niet meer werkte 8)7 althans, tot we die krengen firmwarematig uitschakelden... ), dus kan ik me dit gedoe levendig voorstellen. Kapjes zouden een deel van de oplossing zijn, maar het belangrijkste is gewoon om de (l)users bij aankoop duidelijk te instrueren. Dan nog, hoe goed je instructie ook is, hoe goed je kapjes zijn, hou er rekening mee dat het toch nog vaak genoeg niet goed gaat.

Waarbij ik om een of andere reden moet denken aan problemen bij mijn laatste bezoek aan het T.net kantoor, net toen ze nieuwe PCs gingen aansluiten - inderdaad met integrated VGA en een losse kaart O-)

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dion_b schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:20:
dus kan ik me dit gedoe levendig voorstellen.
Daarmee zeg je dus dat je de Packard Bell tijd weer vergeten bent? (of was je er toen al weg?)
Want hiervoor belden onnoemelijk veel mensen. En ja, er zaten kapjes over de onboard VGA en op de installatieposter stond ook duidelijk vermeldt dat je NIET de onboard moest hebben. Gemiddeld ging iets van 15 tot 20% van de calls die je binnen kreeg voor een nieuwe pc hierover. Klanten lezen niet, maar rossen zo'n kapje er direct vanaf en gaan het aansluiten. Dus zelfs al vind je kapjes, je zult dit soort dingen blijven krijgen.

De optie van een labelwriter is denk ik een betere.

Verwijderd

Ik zie dat je ze hier kan bestellen:

http://www.alibaba.com/

Ik heb zelf totaal geen ervaringen met deze site dus kan ook niets garanderen.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
[...]

offtopic:
Dat plaatje dat je in je TS laat zien, is overigens ook niet vast te schroeven hoor. De 'gaten' zijn alleen om het afstandsbusje ook te bedekken, vervolgens kan je hier geen schroefje in doen zonder het kapje te verwijderen.

Verder, labelwriter FTW, of de klant even vertellen bij het afhalen? 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomfish op 19-03-2008 22:35 ]

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

Je zou kunnen proberen Quote te bellen.

Deze levert namelijk Qmotion's en heeft ook altijd een speciaal beschermkapje op onboard VGA poort als er een losse videokaart in zit.(En vastgeschroeft)

Misschien kunnen die je verder helpen :).

Systeempje

Pagina: 1