Toon posts:

Hoe test je of je voeding kapot is als je geen beeld meer he

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Disclaimer: Ik moet bekennen dat ik nog niet alle stappen van de "Hangen en opstartproblemen" handleiding heb doorgenomen, simpelweg omdat ik geen beeld meer krijg.

Ik heb een Aldi pc uit 2004, md 8083. Specs:
P4 3,0 GHz
Seagate 200 GB HD
512 MB DDR RAM geheugen (400 MHz, 64 bit dual channel, 1 memory bank)
Nvidia FX 5700 (vervanging van de originele Radeon 9800 die in mijn garantietijd is stukgegaan)

Zondag bevroor mijn computer midden in een spel (World of Warcraft). Op het scherm verschenen in een soort schaakbordsjabloon paars-blauwe vlekken. Toen wegens tijdgebrek niks mee gedaan. Dinsdagochtend probeerde ik het weer en weer liep WoW vast. De vlekken verschenen pas bij het opstarten van het spel. Direct daarna wilde ik op de site van Nvidia nieuwe drivers halen, maar bij het inladen van mijn homepage kreeg ik direct weer de vlekken, en liep de computer weer vast. De keer daarna kreeg ik na het windowslogo geen beeld meer. 's Avonds nog een keer geprobeerd, maar het enige dat ik nog zie is een blur. Ik kan niet in mijn BIOS komen. Ik kan oms door de strepen heen het veilige modus scherm zien en met de cursors opties selecteren, maar ik krijg geen beeld op mijn scherm waar ik iets mee kan.

Mijn scherm is in ieder geval niet kapot, dat heb ik getest.

Mijn vraag is nu, hebben jullie ideeën hoe ik zaken uit kan sluiten en/of zijn er al dingen uit te sluiten? Ik heb wel een tweede systeem staan, maar ben eigenlijk niet handig genoeg om moederborden om te zetten oid.

Ik denk aan een kapotte videokaart, voeding of moederbord. Of kan het ook een koelingsporbleem zijn. De laatste tijd maakte de HD erg veel lawaai tijdens gamen en films afspelen.

Ideeën?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je symptomen duiden wel aardig richting een probleem met de videokaart, zet deze eens in de andere PC en je zult hoogstwaarschijnlijk zien dat 'ie het daarin ook niet doet. Als de videokaart van je goede systeem je defecte pc weer tot leven wekt, weet je welk onderdeel je nieuw moet gaan kopen. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-02 16:07

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Omdat je nog tot het veilige modus scherm kunt komen is je voeding, je moederbord en je geheugen hoogstwaarschijnlijk nog prima in orde. Omdat je zegt dat je beeldscherm in orde is, is de enige optie die nog overblijft je videokaart.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:11:
Ik denk aan een kapotte videokaart, voeding of moederbord. Of kan het ook een koelingsporbleem zijn. De laatste tijd maakte de HD erg veel lawaai tijdens gamen en films afspelen.

Ideeën?
Je geeft zelf al de suggesties die jezelf moet uitproberen. Succes.