[PHP] Printen zonder print prompt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om in PHP met 1 druk op de knop een PDF te genereren (dat kan natuurlijk) en deze gelijk te laten printen. Het liefst zonder hem op het scherm te tonen en zonder de windows print-prompt.

Misschien is het niet geheel duidelijk omschreven, maar verder dan dit kom ik even niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Lijkt me onmogelijk, stel je voor dat spammers via dezelfde code bij bezoek van hun website opdracht konden geven even een x aantal 100 pagina's uit te printen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door PeterSelie op 19-03-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
True, maar er kunnen onderwater natuurlijk legio beveiligingen plaatsvinden. Dit buiten beschouwing gelaten, zou het technisch mogelijk zijn denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:09

Koppensneller

winterrrrrr

Nee, dit kan niet. Tenzij je je eigen browser bouwt misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Wat is je situatie...?

PHP intranet waarbij de server die de PDF's genereerd fisiek toegang heeft tot een printer? (Dus niet via de client?) jeps, dat gaat...

Over internet, dus gebruik maken van de client? Nops, lees hierboven... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ KS: Duidelijk :)

Het gaat mij om de gebruikerservaring, deze moet zo eenvoudig mogelijk zijn. Ik ga er nog eens over mijmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Rowdy: Hmmmm, da's interessant. De situatie is nog nader te bepalen, dus daar zou voor gekozen kunnen worden. PHP kan dan een direct commando sturen naar de printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 22:09

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:06:
@ Rowdy: Hmmmm, da's interessant. De situatie is nog nader te bepalen, dus daar zou voor gekozen kunnen worden. PHP kan dan een direct commando sturen naar de printer?
Maar alleen naar een printer die direct danwel via het netwerk is aangesloten op de server. Dus niet de printer van de client!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes duidelijk, bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

of javaapplet/activex .. (niet php, maar in een browser is ook geen php, maar html/js)

[ Voor 56% gewijzigd door ? ? op 19-03-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ActiveX is niet multiplatform dacht ik? En zou toch een van de grote gaten in Microsofts software zijn...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Borromini schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:41:
En zou toch een van de grote gaten in Microsofts software zijn...
Dat is wat kort door de bocht. ActiveX biedt de mogelijkheid om de grootste gaten in te bouwen. Het is historisch gegroeid, waardoor de basis waarop het gebouwd is, niet helemaal overeenkomt met de toepassingen waarvoor het nu gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Rowdy.nl schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:05:
Wat is je situatie...?

PHP intranet waarbij de server die de PDF's genereerd fisiek toegang heeft tot een printer? (Dus niet via de client?) jeps, dat gaat...
...
Zou je een tip kunnen geven over hoe ik te werk zou moeten gaan als ik dit wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Laatst online: 20:37
_Hades_ schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:11:
[...]

Zou je een tip kunnen geven over hoe ik te werk zou moeten gaan als ik dit wil?
Zorg dat je server op een of andere manier toegang heeft tot je netwerkprinters, voeg deze printers op de server toe en laat php een print commando uitvoeren, iets als:
PHP:
1
exec("lpr -Pmijnprinter /tmp/watikwilprinten.pdf");
Pagina: 1