Toon posts:

[Vigor2910 Router] Volume van 50 man te veel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op een kantoor met ongeveer 40 a 50 werknemers, en we werken hier door middel van Zyxel switches (welke in een patchkast staan) die iedereen van Internet voorzien. Deze switches staan op hun beurt weer gekoppeld op een router.

De router is een Vigor2910 Router welke voorheen altijd erg geschikt was voor een kantoor van 20 werknemers vanwege de gemakkelijke instelbaarheid via de webinterface (firewall e.d.).

Ik heb nu alleen het gevoel aangezien het internet er in de afgelopen 2 weken 2 maal uit lag (en de router totaal onbereikbaar werd) dat de Vigor2910 niet geschikt is voor dit kantoor.

Ik heb gekeken voor alternatieven, welke ook goed overweg kunnen met VoIP, en ben gekomen op de Zywall USG 300 a 1500 euro.

Nu is mijn vraag, is de Vigor2910 (lijkt een huis- tuin- en keukenrouter) niet geschikt voor een dergelijk kantoor, en zal een professionelere router (Zyxwall USG300) het probleem oplossen of moet ik ergens anders de oorzaak van het uitvallen van de router zoeken?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Je hebt eventueel ook nog andere routers van vigor die goedkoper zijn die dit wel aankunnen zoals de 3300.
En cisco heeft volgens mij ook wel alternatieven voor onder de 1500 euro, maar ben niet echt thuis in cisco.