Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Flash] Flash + database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een systeem aan het bouwen dat de adres gegevens van mensen in een flash applicatie komen. Deze gegevens staan in een mysql database. Ik heb een tutorial gevonden http://www.flashfiles.nl/ShowDetail.asp?NewsId=5309 die uitlegt hoe je gegevens uit de database moet halen en dat dan in een flash applicatie moet zetten.

Bij mij wil dit niet werken dit is mijn php bestand

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "root", "");
mysql_select_db("mrengineering");

$output = "&voornaam=";

$sql = mysql_query("SELECT voornaam, tussenvoegsel, achternaam FROM opening WHERE wincode = '80001'");
while($row = mysql_fetch_array($sql))
{
$voornaam = $row["voornaam"];
$tussenvoegsel = $row["tussenvoegsel"];
$achternaam = $row["achternaam"];
$output.="$voornaam";
}
echo $output;
?>

LET OP: De wincode moet een variable naam worden maar ik heb maar 1 persoon geselecteerd om te testen.

In mijn flash document heb ik een dynamic textfield gemaakt die als variable voornaam heeft.

Als is mijn swf bestand opstart en ik druk op de knop dan krijg niks in mijn textveld.

Ik ben niet erg goed in flash en ik ben mijn kennis van php een beetje kwijt. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

En wàt gaat nu precies mis?

geeft je php file geen output (kan je gewoon via je browser testen)?
of pikt de flashmovie die output via loadVariables() niet op

..

als ik zo je code zie denk ik dat één probleem is dat alle voornamen van je adressen gewoon als één lange string verschijnen, domweg omdat je deze ook als één variabele doorgeeft..
dat is al een ontwerpfout...

sowieso lijkt het me me bij zulke gestructureerde data-verzamelingn handiger om xml als uitwisselformaat te gebruiken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
wat er precies mis gaat is dat ik in mijn textveld in flash alleen maar "; van $output = "&voornaam=";

ik weet niet precies hoe het in een xml bestand alleen daar heb ik geen tijd voor om dat door te nemen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

1: Lees je zinnen even na voor je op submit drukt. Ze zijn namelijk nogal onbegrijpelijk..
2: Heb je het php bestand nu al buiten je flash filmpje getest zoals RM-rf aangeeft?
3: Heb je wel een webserver die php ondersteund?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webserver wamp geinstalleerd.
Het bestand doet het via de webbrowser ik krijg dan &voornaam=Marco te zien in IE

Verwijderd

Misschien als je de punt weghaalt achter $output in :
$output.="$voornaam";

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wat doet deze regel boven de sql query?

code:
1
$output = "&voornaam=";

Delete die regel eens en dan de punt na output.

Dan krijg je toch gewoon alleen de voornaam te zien of is dat niet wat je wil?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Pagina: 1