Nog een paar kleine vraagjes van nieuwe gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit nog steeds met een paar kleinigheden die ik me afvraag binnen OSX:

-soms kan ik bestanden wel knippen, soms totaal niet (niet via sneltoets niet via menu wijzig, knippen is dan gewoon grijs en niet selecteerbaar) Hoe komt dit?

-wanneer ik een cd of dvd in mijn Mac Pro laat zitten blijft deze constant op een zachte snelheid draaien ookal is de cd een hele dag niet benaderd, is het mogelijk dit uit te zetten want het is een irritant geluidje ;) en ik ben te lui om elke keer mijn cd eruit te halen

-Is het mogelijk om widgets al te laden bij het opstarten en niet pas wanneer je zelf dashboard benaderd? Zo zou iStat Pro al vanaf het begin mijn internet verkeer meten automatisch ;)

-Hoe kan je in Iphoto een foto rechtstreeks in een gebeurtenis importeren? Nu maakt iphoto voor elke foto die ik later toevoeg een aparte gebeurtenis aan en moet ik deze handmatig samenvoegen met de gebeurtenis waar ik die foto eigenlijk hebben wil.

Dit zijn denk ik mijn laatste kleine dingetjes waar ik me aan stoor en geen oplossing voor kan vinden hoop dat iemand anders een goed idee heeft, om dit topic toch nog een intressante waarde te geven ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04

Maximus

There is no substitute

Sjoerd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:36:
-wanneer ik een cd of dvd in mijn Mac Pro laat zitten blijft deze constant op een zachte snelheid draaien ookal is de cd een hele dag niet benaderd, is het mogelijk dit uit te zetten want het is een irritant geluidje ;) en ik ben te lui om elke keer mijn cd eruit te halen
Unmount de CD of DVD wel. Dan is hij iig niet meer gekoppeld aan het OS en ishet mogelijk om het ding toch in de drive te laten liggen
-Is het mogelijk om widgets al te laden bij het opstarten en niet pas wanneer je zelf dashboard benaderd? Zo zou iStat Pro al vanaf het begin mijn internet verkeer meten automatisch ;)
Probeer anders MenuMeters voor directe statsmeting. MenuMeters is een app die je wel gelijk kunt laten opstarten. Anders misschien de Dashboard.app toevoegen aan de startup programma's?

Mijn toevoeging :)

[ Voor 6% gewijzigd door Maximus op 19-03-2008 10:01 ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Sjoerd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:36:
Ik zit nog steeds met een paar kleinigheden die ik me afvraag binnen OSX:

-soms kan ik bestanden wel knippen, soms totaal niet (niet via sneltoets niet via menu wijzig, knippen is dan gewoon grijs en niet selecteerbaar) Hoe komt dit?
Dit kan niet vanwege het verlies van data te voorkomen. Als je bijvoorbeeld een bestand knipt en vervolgens valt je stroom uit, ben je je bestand kwijt.

Je kunt bestanden verplaatsen door te slepen of met copy/paste en later het orgineel verwijderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:30:
[...]
Dit kan niet vanwege het verlies van data te voorkomen. Als je bijvoorbeeld een bestand knipt en vervolgens valt je stroom uit, ben je je bestand kwijt.

Je kunt bestanden verplaatsen door te slepen of met copy/paste en later het orgineel verwijderen.
Moah, Windows doet het iets anders: als je een bestand cut, dan wordt het lichtgrijs, maar het is er nog steeds. Als je het elders paste, dan wordt het origineel pas verwijderd zodra de actie compleet is. Op zich geen slechte oplossing.

Maar ik zou zeer voorzichtig zijn met cut&paste van files (ofwel moven). De bug dat niet alle bestanden gekopieerd of gemoved worden als je over een netwerk gaat, is nog steeds aanwezig (en bij move worden *wel* alle bestanden verwijderd, dus ook de files die *niet* gekopieerd zijn).

Altijd kopieren, bestanden natellen, en met de hand de originelen verwijderen, i say.