Ik heb mijn hoofd PC geherinstalleerd met XP Pro met SP3 Beta (build 3300) en ondervind nu problemen met toegang krijgen tot het netwerk.
Er zitten 4 PC's op het netwerk en allen zien elkaar behalve die geherinstalleerde PC. De geherinstalleerde PC ziet niks op het netwerk en geeft een fout geluid.
Geen access tot de werkgroep zoals ingesteld.
De instellingen zijn identiek als voorgaande installaties (tig keer gedaan).
Wat raar is:
Internet toegang is geen probleem, de andere PC's pingen kan ook gewoon en zelfs een FTP verbinding lukt zonder problemen. Alleen normaal netwerk toegang lukt niet.
Is dit een probleem wat bekend is van SP3 of kan het te maken hebben met dat ik toevallig ook een nieuw systeem heb? Het betreft een GA-X38T-DQ6 mobo, F6 bios, met onboard Realtek RTL8168/8111 netwerkkaart. Driver versie 5.686.103.2008
Er zitten 4 PC's op het netwerk en allen zien elkaar behalve die geherinstalleerde PC. De geherinstalleerde PC ziet niks op het netwerk en geeft een fout geluid.
Geen access tot de werkgroep zoals ingesteld.
De instellingen zijn identiek als voorgaande installaties (tig keer gedaan).
Wat raar is:
Internet toegang is geen probleem, de andere PC's pingen kan ook gewoon en zelfs een FTP verbinding lukt zonder problemen. Alleen normaal netwerk toegang lukt niet.
Is dit een probleem wat bekend is van SP3 of kan het te maken hebben met dat ik toevallig ook een nieuw systeem heb? Het betreft een GA-X38T-DQ6 mobo, F6 bios, met onboard Realtek RTL8168/8111 netwerkkaart. Driver versie 5.686.103.2008
Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.