Toon posts:

Grafische kaart laptopt vervangen/ geschikt voor modeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zit ik in China, waar ik dacht goedkoper een laptop te kopen. Heb me hier niet in verdiept en 3 keer het hoofd gestoten. 1 laptop is even duur of duurder, 2 vista is in het chinees en 3 ik heb niet de goede laptop gekocht.

Ik heb nu een:
Asus F8SR
Intel Centrino Duo T7250
4 GB memory
ATI mobility radeon HD 2400

Heel veel van computers weet ik niet, maar geloof dat de grafische kaart mij nekt op het gebied van grafische modelleren. Weet iemand of ik deze kan vervangen? En zo ja, met welke kan ik deze het beste vervangen? Heb gelezen dat ATI niet zo goed is met Maya en Sketchup.

Alvast bedankt voor jullie reacties, want hier in Shanghai word ik ook nergens wijzer van. 8)7

Verwijderd

Als het mogelijk is om je grafische chip te vervangen dan kan je kijken voor een hoger model. Generally hoe hoger het typenummer hoe sneller die meestal wel is. Al ben je gebonden aan een laptop met een onboard oplossing die niet te vervangen is zit er niet veel meer op dan either op een lage settings te rommelen of een ander model in huis te halen.

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bij een laptop lijkt het me inderdaad lastig om de videokaart te vervangen. Heb je geen mogelijkheid daar om hem te ruilen? Het zal wel lastig worden met de communicatie, maar als je hem bij een grote elektronicawinkel hebt gekocht, zou die mogelijkheid kunnen bestaan.

Overigens klopt het inderdaad dat laptops kopen in China niet zo'n goed idee is, wegens de factoren die jij noemt: prijsverschil en OS in het Chinees. Voorzover ik weet is de gunstigste plaats in het Verre Oosten om een laptop te kopen Hong Kong, waar de prijzen in HK$ doorgaans lager zijn en het OS in het Engels is.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Je kunt het allicht proberen, ik gebruik Maya al sinds versie 2.5 en heb daar ontzettend veel verschillende videokaarten voor gebruikt. Toegegeven, allemaal desktop modellen (niet 1 toegespitst op modelling overigens), maar het heeft me nooit tegengehouden Maya te gebruiken. Ja, je zult gebonden zijn aan een max aantal polies dat natuurlijk stijgt naarmate je een snellere videokaart aanschaft, maar als je slim me je scene omgaat (modellen en renderen in layers, objecten verbergen, ...) dan moet je best een eind komen.

Wat betreft Ati en Maya, ik heb zelf nooit echte problemen mogen meemaken en heb toch een heel scala aan Ati kaarten gebruikt icm. Maya (9700Pro, X800Pro, X1650Pro, X1950Pro).

Verder, zoals genoemd, hopen dat je laptop upgradeable is, anders kun je een andere videokaart vergeten.

[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 19-03-2008 14:03 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:15
Videokaarten in laptops zijn meestal geintegreed op het moederbord, niet te vervangen dus. Tenzij je laptop beschikt over MXM, zie http://www.mxm-upgrade.com/
Jouw laptop valt daar niet onder afaik.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 09:54
Jeps, mxm kaarten zijn erg duur, moeilijk te krijgen en je garantie vervalt. Omruilen zou makkelijker zijn.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor jullie reacties. Heb de laptop omgeruild. Heb nu een F8Sg, T8300, en GeForce 9300 M G. Het werkt nu prima. Moest wel wat geld bijleggen, heb twee mensen van kantoor meegenomen om te onderhandelen. uiteindelijk heb ik 'm nog iets goedkoper dan dat ze in Nederland zijn, dus ben content.
Pagina: 1