Hee ik zit met een probleem en google helpt me niet echt uit de brand dus misschien kunnen jullie me helpen. Ik zoek iemand die wat van routers weet. Iemand die ervaring heeft met Siemens spul zou helemaal mooi zijn.
>>>>>>>>>
Vandaag heb ik mijn nieuwe router ontvangen. Het is de Siemens Gigaset SE551 WLAN dsl/cable. Hij ondersteunt 802.11b, 802.11g en Super G. Ik heb dit ding aangeschaft omdat mijn vorige router, de Speedtouch 570i, alleen 802.11b ondersteunde en dus niet sneller kon dan 11Mbps (stamt ook ergens uit 2003). Met deze nieuwe router wil ik op 54Mbps gaan zitten. Niet alle netwerkadapters ondersteunen Super G dus ik kan helaas niet op 108Mbps gaan zitten.
De nieuwe situatie:

Ik heb een paar weken geleden eerst alle netwerkadapters vernieuwd vanwege het bereik, Vista en nu dus ook de snelheid. Mijn nieuwe laptop krijgt een 802.11n kaartje
.
De installatie van de router verliep vlot en hij maakt nu verbinding met alle netwerkadapters. Ik heb er ook nog een printer en een Gigaset repeater tussen staan, staat niet op dat plaatje, maar dat werkt ook allemaal naar behoren.
Alles werkt verder prima maar ik krijg geen verbinding met internet
Ik heb al een paar uur zitten klooien met het configuratie programma, maar wat ik ook doe, het werkt niet. Heb er nu maar weer mijn oude router neergezet. Ik vraag me nu af: zou het aan mijn ISDN modem (is oud) kunnen liggen?? Ik ben geen prof op dit gebied dus weet ook niet alles.
Dit zijn de gegevens die ik heb en waar ik al vanalles mee geprobeerd heb:
Gebruikersnaam en wachtwoord provider
IP-adres gekregen van provider
Primaire en secundaire DNS servers provider
MAC adressen
Standaard IP-adres en subnetmasker Siemens Gigaset SE551..
Overal zelfde SSID ingesteld
>>>>>>>>>
Vandaag heb ik mijn nieuwe router ontvangen. Het is de Siemens Gigaset SE551 WLAN dsl/cable. Hij ondersteunt 802.11b, 802.11g en Super G. Ik heb dit ding aangeschaft omdat mijn vorige router, de Speedtouch 570i, alleen 802.11b ondersteunde en dus niet sneller kon dan 11Mbps (stamt ook ergens uit 2003). Met deze nieuwe router wil ik op 54Mbps gaan zitten. Niet alle netwerkadapters ondersteunen Super G dus ik kan helaas niet op 108Mbps gaan zitten.
De nieuwe situatie:

Ik heb een paar weken geleden eerst alle netwerkadapters vernieuwd vanwege het bereik, Vista en nu dus ook de snelheid. Mijn nieuwe laptop krijgt een 802.11n kaartje
De installatie van de router verliep vlot en hij maakt nu verbinding met alle netwerkadapters. Ik heb er ook nog een printer en een Gigaset repeater tussen staan, staat niet op dat plaatje, maar dat werkt ook allemaal naar behoren.
Alles werkt verder prima maar ik krijg geen verbinding met internet
Dit zijn de gegevens die ik heb en waar ik al vanalles mee geprobeerd heb:
Gebruikersnaam en wachtwoord provider
IP-adres gekregen van provider
Primaire en secundaire DNS servers provider
MAC adressen
Standaard IP-adres en subnetmasker Siemens Gigaset SE551..
Overal zelfde SSID ingesteld
(