Draadloos netwerk vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-02 13:10
Hee ik zit met een probleem en google helpt me niet echt uit de brand dus misschien kunnen jullie me helpen. Ik zoek iemand die wat van routers weet. Iemand die ervaring heeft met Siemens spul zou helemaal mooi zijn.
Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/7311/speedtouchmg0.jpg>>>>>>>>>Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/1230/gigasetoc0.jpg

Vandaag heb ik mijn nieuwe router ontvangen. Het is de Siemens Gigaset SE551 WLAN dsl/cable. Hij ondersteunt 802.11b, 802.11g en Super G. Ik heb dit ding aangeschaft omdat mijn vorige router, de Speedtouch 570i, alleen 802.11b ondersteunde en dus niet sneller kon dan 11Mbps (stamt ook ergens uit 2003). Met deze nieuwe router wil ik op 54Mbps gaan zitten. Niet alle netwerkadapters ondersteunen Super G dus ik kan helaas niet op 108Mbps gaan zitten.

De nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/5221/situationqo7.png
Ik heb een paar weken geleden eerst alle netwerkadapters vernieuwd vanwege het bereik, Vista en nu dus ook de snelheid. Mijn nieuwe laptop krijgt een 802.11n kaartje :D .
De installatie van de router verliep vlot en hij maakt nu verbinding met alle netwerkadapters. Ik heb er ook nog een printer en een Gigaset repeater tussen staan, staat niet op dat plaatje, maar dat werkt ook allemaal naar behoren.
Alles werkt verder prima maar ik krijg geen verbinding met internet :+ Ik heb al een paar uur zitten klooien met het configuratie programma, maar wat ik ook doe, het werkt niet. Heb er nu maar weer mijn oude router neergezet. Ik vraag me nu af: zou het aan mijn ISDN modem (is oud) kunnen liggen?? Ik ben geen prof op dit gebied dus weet ook niet alles.

Dit zijn de gegevens die ik heb en waar ik al vanalles mee geprobeerd heb:
Gebruikersnaam en wachtwoord provider
IP-adres gekregen van provider
Primaire en secundaire DNS servers provider
MAC adressen
Standaard IP-adres en subnetmasker Siemens Gigaset SE551..
Overal zelfde SSID ingesteld

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat zijn de instellingen in de router? Kijk eens in de setup bij de status pagina's.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Travee
Ik zal die status pagina's even voor je kopiëren. Moet ik eerst offline gaan :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Worldtravelon schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:14:
Ik zal die status pagina's even voor je kopiëren. Moet ik eerst offline gaan :)
Nou, tik de informatie maar over, is makkelijker ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Helaas kan ik nergens terug vinden of die gigaset wel geschikt is voor annex B (ISDN). Het zou zomaar kunnen dat deze alleen voor annex A (analoog/POTS) geschikt is.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

KompjoeFriek schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:16:
Helaas kan ik nergens terug vinden of die gigaset wel geschikt is voor annex B (ISDN). Het zou zomaar kunnen dat deze alleen voor annex A (analoog/POTS) geschikt is.
Dat zou heel goed kunnen, omdat de TS het over een ISDN modem had ging ik er vanuit dat het alleen om een router gaat, maar als het vorige modem een ST570i was, dan ben ik bang dat je gelijk hebt.

@TS: toen je het modem kocht, heb je toen aangegeven dat je ISDN had, dus Annex-B nodig had?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 21:40
Die Speedtouch 570i is inderdaad router en modem (annex B ) in één. Die Gigaset is enkel een router. Dus als je geen losse modem hebt, heb je de verkeerde router gekocht.

• Travee
Ik heb bij mijn aankoop genoemd dat ik nog een oude Speedtouch 570i had maar heb de verkoper nooit gehoord over Annex A of Annex B. Ik zie alleen dat ISDN dingetje liggen verder niks. Als ik jullie verhaal zo hoor dan klinkt dat erg verhelderend.

Dus ik zou of een losse modem moeten kopen of een andere router, welke raden jullie aan?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Worldtravelon schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:34:
Ik heb bij mijn aankoop genoemd dat ik nog een oude Speedtouch 570i had maar heb de verkoper nooit gehoord over Annex A of Annex B. Ik zie alleen dat ISDN dingetje liggen verder niks. Als ik jullie verhaal zo hoor dan klinkt dat erg verhelderend.

Dus ik zou of een losse modem moeten kopen of een andere router, welke raden jullie aan?
Inruilen/retourneren en een modem/router (gateway) voor ISDN nemen, bijvoorbeeld een Speedtouch. Kijk gewoon wat ze aanbieden, maar beperk je niet tot de KPN winkel :)

• Travee
Ik ga niet weer voor Speedtouch omdat ik dat systeem maar onhandig vind. Ik had me gericht op de Gigaset omdat ik zeker wilde weten dat het zou werken in combinatie met de Gigaset WLAN repeater 108, die ik al had. Als ik verder ga kijken dan kom ik steeds NetGear tegen..jullie bekend? Tot nu toe had ik geen idee maar nu snap ik beter waar ik naar moet kijken. Modem/router voor ISDN dus, bedankt hea :D

• Travee
Ik zou deze router eventueel om kunnen ruilen voor deze: Siemens Gigaset SX762 WLAN dsl ISDN (Annex B )

Op de Siemens site staan geen specificaties, hier wel

[ Voor 4% gewijzigd door Travee op 19-03-2008 00:00 ]

• Travee
Paar weekjes verder, ik kan jullie advies weer gebruiken. Ik heb het spul omgeruild voor de Siemens Gigaset SX762 WLAN dsl en kreeg hem van de week binnen. Deze is een stuk groter maar de configuratie ziet er goed uit.

Ik probeer de Gigaset nu op onderstaande manier te installeren. Het is op dezelfde manier als de oude Speedtouch dus ik krijg meer hoop dat het gaat werken. Ik stop het kabeltje er in zoals op onderstaande manier...
Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/3075/situatiebq3.jpg(Handleiding pag. 23)
...er gebeurd niks. De Gigaset geeft aan dat de DSL-kabel niet aangesloten is. :o :o Hij zendt wel weer uit, dat werkt prima, maar alleen lokaal dus ik krijg weer geen verbinding met internet. Wat heeft die SpeedTouch wat die Gigaset niet heeft :o Een splittertje maakt toch niet zoveel verschil! Kunnen jullie mij helpen? Hebben jullie een idee wat dit kan zijn, een gokje?

[ Voor 6% gewijzigd door Travee op 26-04-2008 11:34 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De instellingen van je provicer?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Je zal de siemens inderdaad in moeten stellen zodat het met jouw provider werkt.
Het juiste protocol, de juiste vpi/vci instelling. Juiste username en wachtwoord.
enz.. enz..

• Travee
Bij die Speedtouch zie ik die instellingen niet staan, vind die configuratie ook erg onhandig. Van mijn provider heb ik alleen een gebruikersnaam en wachtwoord gekregen maar ik weet dat KPN PPPoA, Encapsulation: VCMux, VPI = 8, VCI = 48 heeft. voorbeeld instelpagina

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48
okee, heb je m direct op de splitter aangesloten? daar moet toch zon kastje van de kpn tussen? ik heb ook eens 2 dagen met precies die modem in de war gezeten, op isdn, en hij valt dr soms gewoon uit, kreeg ook geen verbinding, echt vreselijk, bleek dat de kabels gewoon even goed gecheckt moesten worden, want de modem is heeeel gevoelig voor storing blijkbaar...

• Travee
Situatie: kastje van kpn->splitter->gigaset-telefoon (zie start post)
Met kastje van kpn bedoel ik dat isdn Nt1 model s4, of bedoel jij een andere?

• Travee
Ik weet het probleem. Lullig maar denk wel dat het makkelijk opgelost is.

[ Voor 58% gewijzigd door Travee op 01-05-2008 01:56 ]

Pagina: 1