Toon posts:

Externe HD gekocht (USB 500GB): hoe beste formatteren etc??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarnet die Philips externe harddisk gekocht bij Mediamarkt Amsterdam voor een lekkerre 79 E.
Is de SPE 3051 van 500 GB met USB 2.0 aansluiting, 7200 rpm, 8 MB cache.
Er staat ook op de doos: File system NTFS.

VRAAG:
Is er nog een slimme manier om het ding te formatteren en/of in te delen?
Of alleen maar in de USB prikken en enkele mappen er op zetten en klaar?

Mijn huidige systeem is:
Acer laptop met Win Xp pro sr2 met 512MB aan RAM en 1 harde schijf er in.
partitie 1 = C-schijf partitie van 10GB als FAT32
partitie 2 = E-schijf partitie van 27GB als NTFS
Ik ben de enige gebruiker, er is geen netwerk, hij is gewoon standalone.

Snelheid is niet zeer belangrijk want ik gebruik hem alleen maar voor Emule films downloaden en backuppen wekelijks van de fotos en films, that's it.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon 1 NTFS partitie van 500GB zou ik doen. Waarom zou je het spul opdelen? Zelf doe ik dat hooguit voor een disk waar m'n boot partitie opstaat.

De beste manier is de manier waarop jij het zelf fijn vindt werken. Zeker op USB merk je toch niets van de performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je je disk bij de Mediamarkt koopt, er een partitie op staat, en je niet weet hoe&wat je daaraan moet aanpassen, is het wellicht een optie om het gewoon zo te laten en de disk gewoon te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Vaak hoef je niet eens te formatteren bij externe HD's, gewoon plug en play met dat ding ;) anders gewoon in verkenner formatteren.

formatteren is formatteren dus waarme je dat doet maakt niet uit.

[ Voor 27% gewijzigd door crack_en_hack op 18-03-2008 21:30 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, is helder.

Het was misschien een beetje een overdreven vraag maar ik had met de PC eens een hoop gedoe dat achteraf bleek dat ik beter iets anders had kunnen kiezen vanaf het begin.
Maar dit is geen PC dus lekker makkelijk begrijp ik.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
ik zou toch liever fat32 hebben voor een extern ding, dat werkt altijd en op ieder platform heb je read/write support. En ja, nu zeg je dat je slechts een laptop hebt, maar volgende week wil je even iemands itunes library van een mac kopieren... (nadeel: max. fat32-filesize = 4 GB, misschien dan maar 2 partities...)
Overigens kan je in XP een fat32-partitie van max 127 GB formatteren. Dit is NIET een beperking van fat32, maar van het OS: Microsft probeert je tot NTFS te dwingen!
fat32 kan tot 2 TB geformatteerd worden.

[ Voor 69% gewijzigd door Witte op 19-03-2008 17:25 ]

Houdoe

Pagina: 1