Toon posts:

Upgrade van Single naar Quad-Core

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan zeer binnenkort mijn systeem te upgraden. Hieronder heb ik mijn huidige systeem neergezet en daarna het systeem dat ik voor ogen heb na de upgrade.

Mijn huidige systeem:

Antec Smartpower 450 Watt
Asus A8N-E (nForce 4 Ultra)
AMD Athlon 64 3700+
Arctic Freezer 64
2x 512 DDR2

Seagate Barracuda 250 GB 7200rpm
XFX Nvidia 7800 GT Extreme 256 MB
Creative Sound Blaster Audigy

Nu wil ik graag naar dit systeem:

Antec Smartpower 450 Watt
Gigabyte GA-P35-DS3R
Intel Core 2 Quad Q9450
Zalman CNPS9500 AT
OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2

Seagate Barracuda 250 GB 7200rpm
XFX Nvidia 7800 GT Extreme 256 MB
Creative Sound Blaster Audigy

Wat wil ik met mijn systeem gaan doen? Het moet een pc zijn voor all-round gebruik. Ik game af en toe, maar niet veel. Verder wil ik graag meerdere processen tegelijk kunnen uitvoeren: het bewerken van video, rarren etc. Ik denk dat de quad-core daarin ruim voorziet. Ook kijk ik graag film/series in HD-kwaliteit. Nu stottert dat veel, maar met de quad-core moet dat toch geen probleem zijn?
Omdat ik dus niet al te veel game, denk ik dat mijn 7800 GT nog wel even voldoet (of wordt deze kaart een probleem met HD?). Hetzelfde geldt voor mijn Audigy, waarmee ik nog erg tevreden ben. De hardeschijf kan denk ik ook nog wel mee.
Hebben jullie nog op- of aanmerkingen op mijn systeem? Misschien zie ik bepaalde dingen wel verkeerd! Alle feedback is welkom

Grtz, Wouter

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-01 10:35
HD kijken zal stukken sneller gaan met een kaart die daar ondersteuning van bied (iig processor ontlastend), Er zijn al kaartjes van rond de 70 euro van Ati voor zover ik weet, die dat kunnen. Dan is een dualcore krachtig genoeg voor wat jij wilt doen. Of je moet echt zoveel en hele grote bestanden gaan unrarren en dan nog dingen tegelijk maar dat is verder aan jou de keus. Verder, draai je 32 bit of 64? Met 32 bit zal je max 3,2 gb krijgen van de 4. Sowieso is het handig even te kijken of je 4 gb echt vol gaat pompen. Moederbord en koeler ken ik verder niet.

één is geen, twee is één

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-vragen of zgn. boodschappenlijstjes zijn niet toegestaan op GoT :o. Zie daarvoor het CSL Beleid waarin ook een link naar een howto staat die jou hulp kan bieden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.