Hallo allemaal
ik heb twee lisboxen: listbox3 en listbox4
In listbox3 zou er maar een member van listbox1 gezien moeten worden. Maar deze moet gesorteerd worden door een andere member die ook in listbox1 staat.
In listbox3 zou ik dan de geselecteerde item zijn eigenschappen moeten laten zien.
voorbeeld:
Listbox1:
PNaam: eerst - PNr 2 - PAankomst 4 - Pstatus New
PNaam: tweede- PNr 9 - PAankomst 8 - Pstatus Wait
PNaam: derde - PNr 2 - PAankomst 5- Pstatus New
In ListBox3 moet er dit staan(gesorteerd door PAankomst)
eerst
derde
tweede
In listbox4 zou er dit moeten staan (als gebruiker "tweede" heeft geselecteerd)
PNr 9 - PAankomst 8 - Pstatus Wait
Ik moet dus een member van een lijst vergelijken met de andere members in die zelfde lijst. Ik dacht aan IComparable maar om een of andere reden lukt dit niet...
Enige suggesties?
Geef eerst globaal aan wat het probleem is:
Het probleem is dat ik een lijst moet sorteren volgens een bepaalde object in die lijst. (Proces: PNaam, PNr, PAankomst, PStatus). Het zou moet gesorteerd worden via PAankomst.
Niet enkel gesorteerd maar er moet tevens een andere member zichtbaar zijn, de PNaam.
Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
Ik moet volgens mij een IComperable gebruiken. Ik heb geprobeerd met een IComparer. Maar dit is enkel voor als men twee objecten vergelijkt. Maar ik zou een lijst moeten vergelijken. Maar ik zie niet meteen hoe.
ik heb twee lisboxen: listbox3 en listbox4
In listbox3 zou er maar een member van listbox1 gezien moeten worden. Maar deze moet gesorteerd worden door een andere member die ook in listbox1 staat.
In listbox3 zou ik dan de geselecteerde item zijn eigenschappen moeten laten zien.
voorbeeld:
Listbox1:
PNaam: eerst - PNr 2 - PAankomst 4 - Pstatus New
PNaam: tweede- PNr 9 - PAankomst 8 - Pstatus Wait
PNaam: derde - PNr 2 - PAankomst 5- Pstatus New
In ListBox3 moet er dit staan(gesorteerd door PAankomst)
eerst
derde
tweede
In listbox4 zou er dit moeten staan (als gebruiker "tweede" heeft geselecteerd)
PNr 9 - PAankomst 8 - Pstatus Wait
Ik moet dus een member van een lijst vergelijken met de andere members in die zelfde lijst. Ik dacht aan IComparable maar om een of andere reden lukt dit niet...
Enige suggesties?
Geef eerst globaal aan wat het probleem is:
Het probleem is dat ik een lijst moet sorteren volgens een bepaalde object in die lijst. (Proces: PNaam, PNr, PAankomst, PStatus). Het zou moet gesorteerd worden via PAankomst.
Niet enkel gesorteerd maar er moet tevens een andere member zichtbaar zijn, de PNaam.
Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
Ik moet volgens mij een IComperable gebruiken. Ik heb geprobeerd met een IComparer. Maar dit is enkel voor als men twee objecten vergelijkt. Maar ik zou een lijst moeten vergelijken. Maar ik zie niet meteen hoe.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 22:03 . Reden: Meer informatie volgens de quickstart ]