Toon posts:

trage maxtor ata 100 schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb n probleem:
ik heb pas het volgende systeem gekocht:
thunderbird 750
asus a7v
128 mb
Maxtor 20.5 GB UDMA 100 7200 RPM 52049H4
asus 6800 dlx
acer cdbrander 8x4x32
300 watt voeding
aopen 48
sb live

Primary master ultra ata 100: maxtor hd
Primary master ide: aopen cdrom
secondary master ide: acer cd burner

ik heb nu de volgende problemen:
-Hd is traag, over 300 mb kopieren doet ie 3 minuten.

-met opstarten is het windows register ineens verdwenen geeft meldeing dat het systeemregister met succes is teruggezet. Blijkt niet zo te zijn. Pc start niet meer op hierna.

-Ik heb een utillity van maxtor gedownload om de hd schijf te testen: ik heb hiervoor de hd op pimairie ide gezet in plaats van ata 100. Uttility komt met de melding dat het geen maxtor hd betreft.?

De problemen blijven ook nadat ik de schijf op ide had aangesloten. En aopen op slave had gezet.

-Opstarten gaat ook zeer traag: rond de 3 minuten. Hij gaat pas langzaam op het moment wanneer windows ingeladen wordt, niet ervoor.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik denk zelf dat de Harddisk defect is!?
Iemand andere ideen op mischien wel een oplossingen??

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Foute busmaster drivers?

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Dat kopieren is van de disk op dezelfde disk ???

Enne.. Die AOPEN CDROM kun je beter als slave installeren mocht je dat al niet gedaan habben.. Want ik maak mij sterk dat ze allebei als master op de primary controller werken!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
>Dat kopieren is van de disk op dezelfde >disk ???

>Enne.. Die AOPEN CDROM kun je beter als >slave installeren mocht je dat al niet >gedaan habben.. Want ik maak mij sterk dat >ze allebei als master op de primary >controller werken!

Hij stond op master. Maar ik heb vier aansluitingen op mijn moederbord:
primary ata 100
secondary ata 100
primary ide
secondary ide
dus dat klopte wel.
Ik heb nu een andere hd aangesloten en geinstaleerd en kwam erachter dat het langzame opstarten van de pc werd veroorzaakt door de promise ata 100 drivers. die heb ik dus gedisabled. De schijf is nu ook een stuk sneller.

Nu heb ik nog een probleem: Als ik de bus snelheid van mijn geheugen op 133 zet i.p.v. 100 beschadigd mijn register ?????????? Er kan niet meer opgestart worden, ook niet nadat ie weer op 100 staat. Ik heb 133 mhz hyundai geheugen. Ik wordt langzamerhand gek van die computer.
wie kan me helpen???

Verwijderd

Nah... dit zijn bekende VIA grapjes, gewoon de laatste VIA 4 in 1 Drivers moeten het meestal wel oplossen...

Papillon --> Welkom in de wereld die VIA heet :D