Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28
Goedeavond,

Ik heb een probleem. Ik heb de (trage) laptop van mijn zusje opnieuw geinstaleerd. M.b.v. van nLite heb ik haar XP uitgekleed. Dit bleek erg effectief aangezien dit een aardige snelheidswinst opleverde. Het probleem is dat ze sinds kort een Vodafone-insteek-kaart (PCMCIA) heeft, welke niet geinstalleerd kan worden omdat er INF's ontbreken. Ik weet me nog te herinneren dat de PCMCIA drivers behouden zijn. Ik denk dat de kaart de modemdrivers gebruikt.

Nou weet ik dat het mogelijk is om uit het register van een andere (complete) XP deze drivers te extracten. Met een dubbelklik op zo'n reg-bestand op een andere PC worden de missende drivers alsnog toegevoegd aan het register. Het probleem is dat ik deze drivers nergens kan vinden. Ik heb het ooit eens gedaan dus ik weet dat het kan en werkt...maar hoe?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w24/tiesum/voda_3g_hsdpa_1.jpg

Vodafone Mobile Connect 'super 3G' data card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

inf files extracten uit het register :?
Zo eenvoudig werkt het jammergenoeg niet :p. Beste keus is om opnieuw windows te installeren met alle opties.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

%windir%\Drivers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, %windir%\inf. Daar staan de inf bestanden in die Windows gebruikt om apparaten te installeren. Als je toch een volledige Windows cd nog hebt, doe die er dan even in, steek de kaart erin en verwijs naar de driver.cab bestand (of pak deze uit).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
De inf bestanden worden niet in het register opgeslagen.

Wat je wel kan doen is kijken welke inf bestanden hij mist en die opzoeken op een compleet XP systeem en deze dan overzeten op dezelfde plaats op de laptop.
Niet gezegd dat het gaat werken maar het zou een poging waard zijn.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....