[VISTA] MCE trekt Dual-Monitor niet.

Pagina: 1
Acties:

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Tot mijn teleurstelling ziet de Media Center van mijn Vista Ultimate er bagger uit.
Flikkerende overlays zijn het grootste probleem. De content zelf (DVD-TV etc) ziet er prima uit. Maar door het geflikker is echt nauwelijks heen te kijken. (scheel, koppijn dat soort effecten.. :'( )

Mijn videokaart is een Nvidia GeForce 7600GS (256MB). Geen ultrasnel ding maar zou toch genoeg moeten zijn. Deze stuurt twee beeldschermen aan, beide op 32-bit omdat anders Aero niet beschikbaar is.

Het gekke is:
Als ik de twee beeldschermen vanaf boot aan heb is MediaCenter lelijk.
Als ik het tweede beelscherm uitschakel (dus bureaublad niet uitbreid naar die monitor) is het prima.
Als ik eerst het tweede beeldscherm uitschakel, niet reboot en dan weer inschakel, weer niet reboot, is MediaCenter ook weer prima.

Oftewel wanneer MC het nou wel of niet trekt is mij totaal onduidelijk.

Snapt iemand wat hier het probleem kan zijn en liever nog; wat de oplossing?

P.S. Ik hoop dat ik op het juiste forum zit... moet misschien in CSA?

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:18

Priet

To boldly do what no one has..

Ik werk ook met dual screen: 24" TFT (1920x1200) en een 37" LCD (1920x1080), 60Hz, 32bit en Aero ingeschakeld op Vista Ultimate 64bit met een nVidia GeForce 8800GT via DVI/HDMI. Ingesteld als DualView via het nVidia configuratie scherm.

Ik heb geen van de problemen die jij beschrijft. Hoe heb je het aangesloten? Heb je de laatste drivers?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 20:50
Vraag me idd af hoe je eea hebt aangesloten,

Ik heb zelf Visat Ultimate hier gerdaaid op een 7600 GT geen problemen mee gehad..
1 Monitor andere TV. Beide aangesloten via DVI

A Soldiers manual and a pair of boots.

• LenNerd
Sorry voor de radiostilte, ik was even weg naar sneeuwiger oorden.

Mijn Dell 2007WFP is aangesloten via DVI en m'n 17" Olivetti beeldkanon is via een VGA-DVI adapter aangesloten op de tweede DVI poort.

Ik denk alleen niet dat het daaraan ligt. Soms doet MC het namelijk wel en ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met of hij in Slaapstand is geweest of niet. Maar heel consequent is dat ook weer niet :? :?

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die 17" is een CRT?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LenNerd
Ja, da's een CRT.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En wat zet je waarop (lees: welke monitor is je primary en op welke 'extend' je je desktop, of laat je Media Center op spelen) ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LenNerd
Mijn Dell 2007WFP is de primary en de CRT is de "extended desktop".
Waar denk je aan dat het probleem kan zijn?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zat namelijk te denken aan de refreshrates die af kunnen wijken, en die worden normaal gesproken @ boottime ook gecontroleerd - het kan zijn dat dat bij een resume from hibernate niet helemaal goed gaat.

• LenNerd
Hmmm.... nooit aan gedacht dat het daarmee te maken zou kunnen hebben.
Ik heb nu de refreshrate van de CRT op 60Hz gezet. Dat is ook de refreshrate van de Dell TFT.

Na een restart is MC prachtig
Na het terugkomen uit Slaapstand is het nogsteeds ellende.

Misschien dat je wel in de goede hoek zit qua oorzaak maar heb jij nog een idee hoe het op te lossen is?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je na een resume als het er crappy uitziet ook die refreshrate een keer nagekeken wat ie dan is?
Ik meen dat die refreshrate detectie ook nog hardwarematig is maar dat weten ze misschien wel beter uit te leggen in Videoplanken & Beeldkanonnen .

Ik kan je topic eventueel daarnaartoe moven als je dat wil? :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

alt-92 schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:43:
Ik meen dat die refreshrate detectie ook nog hardwarematig is maar dat weten ze misschien wel beter uit te leggen in Videoplanken & Beeldkanonnen .
Hier kan ik het ook. :P Ja, de eigenschappen van een monitor (ondersteunde resoluties, refreshrate, fabrikant, etc.) kan worden uitgelezen door het OS als je monitor EDID/E-EDID ondersteunt. Zo ongeveer elke monitor van de laatste 10 jaar ofzo doet dat.

Deze detectie is inderdaad soms b0rked onder Vista, en dan worden voor beide monitoren dezelfde refreshrates ingesteld. Ik heb dat bij mij kunnen verhelpen door de nieuwste nVidia drivers te installeren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• LenNerd
@ alt-92 Misschien dat dit topic daar inderdaad beter past.
@ AtleX Helaas heb ik de nieuwste drivers van nVidia al dus dat biedt geen oplossing. Wel kom ik er achter dat Vista de CRT weergeeft als PnP-monitor met bijbehorende drivers. Geen Olivetti DSM 50-175 dus. Ik heb gezocht naar dit type binnen Vista zelf maar hij is niet bekend.
Kan ik een 'driver' downloaden voor Vista? of is dat een kwestie van; te oud, jammer dan, wegpleuren die bak? (LenNerd hoopt van niet...)

Pagina: 1