HP nc6400 verbeteren WLAN bereik?

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ola,

Ik heb een HP/Compaq nc6400 van de zaak. Vervelend is alleen dat ik soms net iets meer WLAN bereik / ontvangst zou willen hebben. Nou snap ik dat dat ook afhankelijk is van de zendende kant...maar daar heb ik niet altijd invloed op.

Weet er iemand of er een mogelijkheid is om extra bereik te krijgen van mijn ingebouwde WLAN-chip? Heb onder windows al wel het e.e.a. geprobeerd qua settings, maar helaas zonder noemanswaardig resultaat. Bestaan er range-extenders voor een laptop oid:?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Neem een usb dongle of mini-pci kaart met een losse antenne.

LinkedIn WoT Cash Converter

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Is dat de enige optie? Kan me niet voorstellen eigenlijk :/
Ben ook niet zo kapot van USB dongles, mijn ervaring is dat die dingen nou niet echt zo'n goed bereik hebben...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je zou kunnen zoeken naar een pci mini express kaart met > 100mw zendvermorgen kunnen kijken ter vervanging van de interne wlan. Ik moet zeggen dat ik over het bereik van mijn nc6400 juist erg te spreken ben, tis echt een superlaptop!

edit: http://cgi.ebay.com/Ather...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem of http://cgi.ebay.com/Brand....m118.l1247QQcmdZViewItem

[ Voor 43% gewijzigd door Speedfight op 19-03-2008 16:39 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 10:57
Mag ik er even op wijzen dat kaarten met >100mw illegaal zijn in nederland.

Een usb dongle of expresscard zou inderdaad het handigste zijn. Aleen als je heel erg diy wilt doen kan het ook op een andere manier.

De wirelesscard in mijn laptop heeft een heel klein aansluitingkje op de kaart zitten waar een antenne-draad op kan. Nu kwam ik er bij toeval achter dat mijn oude linksys router de zelfde aansluiting voor zijn antenne gebruikte.

Nu is het natuurlijk mogelijk om een losse antenne te nemen en die op dat kaartje aan te sluiten. De antennne zou je dan achter je laptop moeten plakken oid. Dit vereist natuulijk enige handigheid om de kabels binnen de laptop te leiden, en er moet waarschijnlijk gesoldeerd worden. Om nog maar even niet te spreken van je garantie ;)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Jozz
  • Laatst online: 11-03 16:14
Volgens de specs zit er een Intel of Broadcom Wireless LAN 802.11 kaart in. Je zou er zoals al eerder aangegeven een Atheros kaartje in kunnen zetten. Deze hebben vaak een beter bereik. Ik weet niet hoeverre dat legaal is of niet.
Ik heb zelf overigens een paar maanden terug een 2ehands IBM/Lenovo Thinkpad T60 gekocht, waar geen wifi card in zat. Via Ebay.de heb ik een Atheros kaartje er in gezet en het werkt perfect.
Deze heb ik volgens mij: http://cgi.ebay.nl/Athero...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Zit idd een Intel WLAN kaartje in. Maar is van de zaak, dus om dat ding nou open te gaan draaien...
Verder wel te spreken over de ontvangst zoals Speedfight zegt, alleen af en toe iets te weinig. Dus ik had eigenlijk gehoopt dat er iemand was geweest die had gezzegd: neem een schroevendraaier, klepje van de WLAN er af, draadje er op hangen en meer ontvangst oid. Ging het om ee standaard PC, dan had ik dit topic niet eens geopend maar was ik naar een winkel gegaan...maar ben niet zo bekend met laatste laptoptechnologie enzo. Geloof niet dat ik een mini PCI-e kaartje in wil bouwen met het risico dat dat ding morgen stuk is en ik vanuit EIndhoven naar ALmere mag voor een nieuwe....

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-03 23:46

Comgenie

Soms heb je dat

Of je gaat gewoon naar apparaat beheer en kijkt daar naar de instellingen, heb je vaak de mogelijkheid om hem nog ietsjes aan te passen. Minder energybesparend bijvoorbeeld. Misschien kan je daarmee nog net dat kleine beetje eruit krijgen.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

dit is iets voor NT in plaats van CSL :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1